خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع واردات‌خبر داد:

اخذ عوارض چهار درصدی ۶۹ قلم محصول آی تی از ۲۴ دی ماه

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۴۶۷

اخذ عوارض به هیچ عنوان نمی‌تواند راهگشا باشد / اکنون گمرک از ۶۹ قلم کالا ۴ درصد عوارض دریافت می‌کند که فهرست این اقلام مورد اعتراض فعالان اقتصادی و واردکنندگان رسمی است.

رئیس مجمع واردات از اجرایی شدن مصوبه دولت برای اخذ عوارض چهار درصدی از محصولات آی تی و خبر داد و گفت: مصوبه دولت از ۲۴ دی ماه اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حسین برخوردار در یک نشست خبری که پیش از ظهر امروز برگزار شد، اظهار داشت: تعلیق در دریافت عوارض چهار درصدی اقلام صوتی و تصویری که در قانون بودجه ۹۳ مطرح شده بود از سوی رییس گمرک صورت گرفت اما این مصوبه از ۲۴ دی ماه اجرایی خواهد شد حال سوال اینجاست که چرا پس از ۱۰ ماه دولت این مصوبه را بدون هماهنگی ابلاغ کرده است؟

رییس مجمع واردات با بیان اینکه دولت یازدهم ادعای استفاده از بازوی کار‌شناسی بخش غیردولتی را دارد، افزود: تعدد در ردیف کالایی برای اقلام فرهنگی و تعیین تعرفه برای آن بدون هماهنگی انجمن‌های مربوطه(واردکنندگان و تولیدکنندگان لوازم IT) درست نیست.

رئیس مجمع واردات افزود: بر این اساس اکنون گمرک از ۶۹ قلم کالا ۴ درصد عوارض دریافت می‌کند که فهرست این اقلام مورد اعتراض فعالان اقتصادی و واردکنندگان رسمی است.

وی با بیان اینکه تداوم حیات اقتصادی یک کشور به تولید و تجارت آن وابسته است، اظهارداشت: اقلامی که در حیطه بخش فرهنگی قرار دارند بسیار زیادند و نمی‌توان تنها به ۶۹ قلم کالا اکتفا کرد. در حالی که کارخانجات و تولیدکنندگان ما با مشکل سرمایه در گردش مواجه‌اند بهره‌های ۲۶ و ۲۷ درصدی باعثشده تا قاچاق کالاهای فرهنگی بیداد کند.

برخوردار تصریح کرد: تقاضای ما از دولت این است که چنانچه می‌خواهد درآمدزایی کرده و یا به هر دلیلی از برخی اقلام عوارض دریافت کند فهرست کالا‌ها را با نظر بخش خصوصی مورد بازنگری قرار داده و اجازه دهد ما ۱۰۰ قلم کالای دیگری که به‌‌ همان میزان برای دولت درآمدزایی دارد را معرفی کنیم.

به گفته وی، اخذ عوارض به هیچ عنوان نمی‌تواند راهگشا باشد و اگر چه دولت ممکن است به صورت مقطعی درآمد کسب کند اما اشتغال را از دست داده و زمینه قاچاق را فراهم می‌کند.

وی درخواست کرد این اقلام مورد بازبینی مجدد قرار گیرد و اقلامی معرفی شوند که جنبه فرهنگی داشته باشند.
وی در خصوص سود فروش محصولات IT نیز گفت: بعید به نظر می‌رسد حاشیه سود این محصولات بیشتر از ۳ تا ۴ درصد باشد و هیچ واردکننده‌ای با تعرفه ۵۰درصد نمی‌تواند در مقابل قاچاقچیان دوام بیاورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز