خبرگزاری کار ایران

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان؛

کارگروه بررسی کیفیت نان در استان تشکیل شده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۴۶۸

تا پایان شهریورماه سال آینده، باید ۶۰ درصد نانوایی‌ها آزادپز شوند.

مجید زیرک با اشاره به اینکه طبق مصوبه کمیسیون نظارت استان، قیمت گذاری نان این واحد‌ها با توجه به عواملی همچون پراکندگی جغرافیایی، سطح درآمدی مردم و واحدهای تولیدی مستقر در هر منطقه تعیین می‌شود، گفت: در راستای ساماندهی، یک‌سان سازی قیمت‌ها و تعیین حداقل قیمت برای نان در استان، مجددا نرخ‌ها در کارگروه مربوط به نانوایی‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا، وی افزود: براساس مصوبه دولت به منظور بهبود کیفیت نان و ایجاد رقابت سالم بین انواع واحدهای نانوایی سنتی، آزادپز، فانتزی، صنعتی حجیم و نیمه حجیم ۲۰درصد نانوایی‌ها آزادپز شده‌اند.

زیرک با بیان این مطلب که براساس مصوبه دولت، تا پایان شهریورماه سال آینده، باید ۶۰ درصد نانوایی‌ها آزادپز شوند. خاطرنشان کرد: تاکنون در شهرستان رشت ۵۲ نانوایی و در سایر شهرستان‌های گیلان ۴۴۸ واحد آزادپز شده‌اند.

وی با اعلام این خبر که کارگروه بررسی کیفیت نان در استان تشکیل شده است، اظهار داشت: این به معنای آن است که به واحدهای آزاد پز، آرد غیریارانه‌ای اختصاص می‌یابد از این رو، قیمت نان با نانوایی‌هایی که آرد یارانه‌ای می‌گیرند، متفاوت خواهد بود و دستگاه‌های عضو این کارگروه، علت بی‌کیفیتی نان را در استان بررسی می‌کنند.

وی کیفیت حمل، نگهداری، آرد کارخانه، موادافزودنی مجاز، مواد اولیه، آموزش نانوا و تجهیزات نانوایی را از جمله مولفه‌های کیفیت نان عنوان و اظهار کرد: این کارگروه متشکل از سازمان صنعت، اداره کل استاندارد، دانشگاه علوم پزشکی، اتحادیه مربوط، اتاق اصناف و تعدادی از نمایندگان فرمانداران می‌باشد که عوامل مشکلات کیفیت نان را در استان بررسی می‌کنند.

زیرک یادآور شد: در حال حاضر در نانوایی‌های آزادپز استان، حداکثر قیمت برای نان بربری با وزن خمیر ۶۵۰ گرم یک هزار تومان، سنگک با وزن خمیر ۶۲۰ گرم یک هزار تومان، لواش بلند با وزن چانه ۱۳۰ گرم ۲۰۰ تومان، لواش گرد با وزن چانه ۱۶۰ گرم ۲۵۰ تومان و نان تافتون با وزن چانه ۳۰۰ گرم حداکثر ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز