خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشاورزی:

نیازی به واردات گوشت مرغ نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۵۵۸

از وقتی در نیمه دوم سال گذشته قبول مسئولیت کردیم به دلیل مازاد گوشت مرغ در کشور اجازه ندادیم در شش ماهه دوم سال ۹۲ در زمینه گوشت مرغ ثبت سفارشی صورت پذیرد و از این میزان ۱۱ هزار تن وارد کشور شد که قسمت اعظم آن در نیمه نخست سال رخ داد.

معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: ماهانه ۱۰ هزار تن مرغ مازاد مصرف تولید می‌شود و با زیرساخت های موجود در کشور، امکان افزایش ۵۰ درصدی تولید گوشت مرغ بدون نوسازی واحدها وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا، حسن رکنی اظهار کرد: ‌ در سال گذشته تراز محصولات کشاورزی حدود منفی هشت میلیارد دلار بوده است که نشان می‌دهد ایران کشوری واردکننده طی سال‌های گذشته بود.
رکنی افزود: در سال گذشته هشت میلیارد دلار واردات کشاورزی داشتیم و برنامه‌ریزی کردیم در سال ۱۴۰۲ توازن هشت میلیارد دلاری منفی فعلی را به سه میلیارد دلار مثبت برسانیم و این مهم محقق نخواهد شد مگر با کار گروهی.
وی با بیان اینکه در سفر کاری که به همراه وزیر جهاد کشاورزی به فرانسه داشتیم در چهار روز سفر ۲۳ جلسه کاری داشتیم، افزود: آنها به شدت علاقمند به همکاری تجاری مشترک در زمینه‌های دام و طیور با ایران هستند و تلاش دارند زمینه‌های اقتصادی دوجانبه را افزایش دهند. رکنی گفت: کشور در تولید گوشت مرغ، جوجه یک روزه و تخم مرغ به خودکفایی رسیده و بنا داریم سال‌جاری یکی از سال های پر صادرات در زمینه طیور باشد.
وی بیان کرد: هم اکنون هیچ نیازی به واردات گوشت مرغ نداریم بلکه مازاد آن را به کشورهای متقاضی صادر می کنیم.
رکنی با اشاره به اینکه سال قبل پیش بینی شده بود ۵۰ هزار تن واردات گوشت مرغ داشته باشیم، ادامه داد: از وقتی در نیمه دوم سال گذشته قبول مسئولیت کردیم به دلیل مازاد گوشت مرغ در کشور اجازه ندادیم در شش ماهه دوم سال ۹۲ در زمینه گوشت مرغ ثبت سفارشی صورت پذیرد و از این میزان ۱۱ هزار تن وارد کشور شد که قسمت اعظم آن در نیمه نخست سال رخ داد.
معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: از مجموع ۱۰ میلیون تن تبادل مرغی که در دنیا صورت می گیرد سه میلیون تن آن در منطقه صورت می پذیرد.
وی ادامه داد: این فرصت خوبی برای کشور ماست که می توانیم با افزایش کمی و کیفی تولید مرغ بازارهای منطقه را از آن خود سازیم چرا که با زیرساخت های موجود، امکان افزایش ۵۰ درصدی گوشت مرغ بدون نوسازی واحدها وجود دارد و اخیرا در این زمینه یک واحدی در معاونت تولیدات دامی جهت توسعه صادرات محصولات دامی ایجاد کردیم.
رکنی با بیان اینکه ماهانه ۱۰ هزار تن مرغ مازاد مصرف تولید می‌شود و درصدد تسهیل صادرات این محصول به کشورهای همسایه هستیم، اظهار کرد: بخشی از مازاد تولید مرغ نیز به صورت ذخایر استراتژیک در سردخانه‌های شرکت پشتیبانی امور دام برای ماه‌های پرمصرف مثل ماه رمضان نگهداری می‌شود ولی به دنبال این هستیم که مازاد تولید را صادر کنیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم استفاده از علم و فناوری روز تاکید کرد و گفت: تبدیل علم به ثروت را در این بخش باید انجام دهیم و از آن به بهترین صورت بهره‌برداری نماییم تبدیل علم به ثروت هنر است و باید در کشاورزی این هنر را داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز