خبرگزاری کار ایران

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در گفتگو با ایلنا:

جلسه سازمان امور مالیاتی و آهن فروشان نتایج مطلوبی به همراه داشت

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۳۶۱

افزایش میزان مالیات بر ارزش افزوده بر اساس قانون انجام شده است به همین منظور از فعالان این صنف خواسته شد تا از انجام اقدامات نامناسب در زمینه عدم اجرای قانون اجتناب کنند.

جلسه سازمان امور مالیاتی و آهن فروشان نتایج مطلوبی به همراه داشت.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از توافقات صورت گرفته با طلافروشان و آهن فروشان در ارتباط با چگونگی محاسبه مالیات بر ارزش افزوده خبرداد.

علی عسگری، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که آیا مشکل چگونگی محاسبه مالیات برارزش افزوده آهن فروشان و طلا فروشان حل شد یا خیر اظهار داشت: مذاکرات خوبی با آهن فروشان در ارتباط با مالیات بر ارزش افزوده صورت گرفته است که بر اساس این مذاکرات مقرر شد سازمان امورد مالیاتی بر اساس فاکتور خرید و فروش واقعی آهن فروشان مالیات از این صنف دریافت کند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین در خصوص اعتراضات اخیر طلافروشان نیز افزود: به دلیل رشد مالیات بر ارزش افزوده اعتراضاتی از سوی این صنف صورت گرفت البته این نکته حائز اهمیت است که افزایش میزان مالیات بر ارزش افزوده بر اساس قانون انجام شده است به همین منظور از فعالان این صنف خواسته شد تا از انجام اقدامات نامناسب در زمینه عدم اجرای قانون اجتناب کنند.

در این میان علی فاضلی، رییس اتاق اصناف روز گذشته در مراسم بزرگداشت روز ملی اصناف اظهار داشت: در بحثمالیات بر ارزش افزوده بازار ایران متاثر از حرکاتی شد که نباید اتفاق می‌افتاد.

فاضلی با بیان این‌که قانون در سه بخش ساختاری، نظام مالیات بر ارزش افزوده و برخی از مفاد آن با اشکالات عمده‌ای مواجه است گفت: ‌البته جای تشکر از دولت وجود دارد که کمیته اصلاح قانون اقتصادی را در مجلس تشکیل داده است.

رییس اتاق اصناف کشور با بیان این‌که اصناف امروز به دلیل پاره‌ای از مسائل مورد بی مهری قرار گرفته‌اند گفت: ‌از دولت تدبیر و امید انتظار می‌رود این مشکلات را برطرف کنند و از مسوولان می خواهم تا در حوزه‌های مختلف از جمله مالیات بر ارزش افزوده و واگذاری برخی اختیارات به اصناف وارد شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز