خبرگزاری کار ایران

حاجی بابایی در صحن مجلس:

برخی به دنبال ایجاد ملوک الطوایفی در آموزش و پرورش هستند

برخی به دنبال ایجاد ملوک الطوایفی در آموزش و پرورش هستند

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برخی به دنبال ایجاد ملوک الطوایفی در آموزش و پرورش هستند از دولت به ویژه وزیر آموزش و پرورش خواست تا بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرهنگیان را به عنوان یک مانیفست کاری نصب العین قرار دهند.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا حاجی بابایی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 30 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی که ریاست صحن را برعهده داشت، گفت: سخنرانی رهبر معظم انقلاب در ۲۷ اردیبهشت ماه مطالب بسیار ارزشمندی داشت که لازم است در فضای مجازی و صدا و سیما باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به 3 نکته از بیانات رهبر معظم انقلاب، ادامه داد: بنده بارها تاکید کردم که ما هرچه برای آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنیم، سرمایه گذاری است و هزینه نیست مثل ایجاد یک زمینه برای سود چند برابری است. آموزش و پرورش یک نهاد حکومتی است و وظیفه دولت اسلامی است که جوان و نوجوان را تا آخر مقطع دبیرستان با علم، فناوری، حرفه، معارف و ایمان بالا بیاورد. این وظیفه است.

وی تصریح کرد: اینکه در گوشه و کنار حتی در آموزش و پرورش آنطور که از گذشته در ذهن دارم زمزمه هایی به وجود می آید که بخش هایی از آموزش و پرورش را به این و آن بسپاریم یعنی یک ملوک الطوایفی در آموزش و پرورش درست کنیم اصلا معنی ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، یادآور شد: نکته سومی که رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند مکرر بعضی از افراد مسئول سطح بالا پیش من می آمدند و اصرار می کردند چون بودجه آموزش و پرورش زیاد است روی دوش دولت سنگینی می کند، آموزش و پرورش افتخار دولت است، دولت هر چه بتواند خرج آموزش و پرورش کند باید افتخار کند چون هزینه آموزش و پرورش زیاد است ما بیاییم آموزش و پرورش را از دست دولت خارج کنیم. به من اصرار می کردند که من موافقت کنم بنده قاطع رد کردم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، خطاب به دولت، تاکید کرد: از دولت و وزیر آموزش و پرورش می خواهیم سخنرانی رهبر معظم انقلاب را به عنوان یک مانیفست کاری حتما نصب العین قرار دهد و هر آنچه در آن تاریخ با فرهنگیان کشور و ملت بزرگ ایران صحبت کردند حتما دستورالعمل کاری خود قرار دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز