خبرگزاری کار ایران

در نشست تخصصی مطرح شد؛

اقتصاد رسانه و ارتقای جایگاه، در صدر مطالبات خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری قزوین

اقتصاد رسانه و ارتقای جایگاه، در صدر مطالبات خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری قزوین
کد خبر : ۱۶۳۷۱۹۶

در نشست تخصصی که با مدیران نمایندگی خبرگزاری‌ها و مدیران مسئول پایگاه‌های خبری برگزار شد به اقتصاد رسانه و همچنین ضرورت حفظ جایگاه و شأن خبرنگاران توسط نهادهای مختلف تاکید شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست‌ تخصصی هیات مدیره و بازرسین خانه مطبوعات قزوین با مدیران نمایندگی خبرگزاری‌ها و مدیران مسئول پایگاه‌های خبری استان بعدازظهر امروز /دوشنبه ۲۲ اردیبهشت/ برگزار شد.

انسجام در این دوره از خانه مطبوعات یکی از مواردی بود که به آن اشاره شد؛ البته نشست با انتقادهایی هم همراه بود.

یکی از دغدغه‌های مطرح شده حاکم بودن فضای سیاسی بود که باعث شد رسانه‌ای‌ها از هم دور شوند، این درحالی است که ما فارغ از هر نگرشی اشتراک رسانه‌ای داریم و احترام گذاشتن به خانه مطبوعات احترام به رسانه است.

حمایت از رسانه‌های فعال و تفکیک قائل شدن با رسانه‌های غیرفعال، استفاده از ظرفیت مجمع نمایندگان، استاندار به‌عنوان رئیس شورای اطلاع رسانی و سایر مسئولین ارشد در راستای حمایت از رسانه‌‌ها و کمک به اقتصاد آن‌ها و همچنین شناساندن و معرفی فعالین به مسئولین هم در این نشست مطرح شد.

حفظ جایگاه و شأن خبرنگاران و تفکیک قایل شدن بین فعالین رسانه و افرادی که صرفا رسانه‌دار هستند از دیگر مواردی بود که به آن اشاره شد، چرا که در استان نگاه به رسانه‌ها ضعف دارد و آنطور که باید مورد احترام و توجه نیستند و روابط عمومی‌ها آداب برخورد با رسانه و خبرنگاران را نمی‌دانند.

آموزش و ارتقای سطح رسانه‌ها از دیگر مواردی بود که مطالبه شد و در نتیجه آن برگزاری دوره آموزشی در حوزه امنیت سایت، سئو و طراحی سایت برای پایگاه‌های خبری پیشنهاد شد، البته استفاده از ظرفیت تمام اعضای خانه مطبوعات اهمیت دارد.

فعال شدن نمایندگی خانه مطبوعات در آبیک به دلیل ظرفیت‌های بالای این شهرستان مطالبه نماینده رسانه فعال آبیک بود که در نتیجه آن بنا شد نمایندگان رسانه‌های آبیک و تاکستان که فعالیت بالایی دارند در برنامه‌های مهم مرکز استان دعوت شوند.

عدم پاسخگویی متولیان رسانه استان و اطلاع نداشتن آن‌ها از مسایل تخصصی حوزه رسانه یکی دیگر از مواردی بود که مطرح شد که به خاطر این امر اصحاب رسانه و مسئولین رسانه‌ها مجبور هستند برای حل مسایل خود با تهران در تماس باشند.

فراهم شدن بستر برای جریان سازی رسانه‌ای و دیده شدن خبرهایی که برای حل چالش‌ها و مشکلات مردم منتشر شده با کمک خانه مطبوعات یکی از پیشنهادهایی بود که مطرح شد، همچنین می‌توان موضوع‌هایی را برای پیگیری و جریان سازی اعلام کرد تا توسط رسانه‌های مختلف به آن پرداخت شود.

رصد پایگاه‌های خبری و برخورد با رسانه‌هایی که اخبار اختصاصی را بدون ذکر منبع، کپی می‌کنند هم مطرح شد.

نگاه علمی به چالش‌ها و ارایه راهکارها یکی دیگر از پیشنهادهای ارائه شده بود.

باتوجه به اهمیت اقتصاد رسانه و ضعف موجود در این حوزه، برگزاری کارگاه تخصصی در این حوزه پیشنهاد شد.

تشکیل هیات اصحاب رسانه، برگزاری اردو، از دیگر موارد طرح شده بود.مسکن هم یکی دیگر از مواردی بود که به آن اشاره شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز