خبرگزاری کار ایران

الزامی شدن زنگ اذان و نماز در مدارس

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۶۹۴

تدوین برنامه جامع نظام آموزشی و ارتقای کیفیت مربیان و مشاوران تربیتی از جمله محوری‌ترین برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش است که محقق شدن این هدف کلان در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی از برنامه‌های سال ۹۳ است.

ایلنا: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ارتقای کیفیت مربیان و مشاوران تربیتی، تدوین برنامه جامعه نظام آموزشی و الزامی شدن زنگ اذان و نماز را از مهم‌ترین برنامه‌هایش در سال ۹۳ اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، " حمیدرضا کفاش "، با ارائه گزارشی از عملکرد معاونت پرورشی و فرهنگی گفت: تدوین برنامه جامع نظام آموزشی و ارتقای کیفیت مربیان و مشاوران تربیتی از جمله محوری‌ترین برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش است که محقق شدن این هدف کلان در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی از برنامه‌های سال ۹۳ است.

وی هماهنگی‌های انجام شده با مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات را در راستای طراحی دوره‌های آموزشی ضمن خدمت کوتاه مدت برای مربیان و مشاوران تربیتی طی سال ۹۳ عنوان کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همچنین هماهنگی‌های انجام شده با دانشگاه فرهنگیان را مهم ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر در حوزه کار‌شناسی ارشد برای مشاوران تربیتی رشته تحصیلی ویژه‌ای پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه «زنگ اذان و نماز» الزامی است و بخشنامه آن نیز به همه مدارس سراسر کشور اعلام شده است، افزود: اقامه نماز کاملا اختیاری است و برای نخواندن نماز هیچ امتیاز و نمره‌ای از دانش‌آموزان کسر نمی‌شود.

کفاش، درباره برنامه جدید آموزش و پرورش برای مدارس قرآنی نیز گفت: مدارس قرآنی همچنان به قوت خود باقی است و آموزش و پرورش برنامه‌ای برای افزایش تعداد این نوع مدارس ندارد، بلکه در صدد توسعه کیفی و ارتقای برنامه‌های آن است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: امیدوارم وی با تعامل درونی با کار‌شناسان و ترمیم ساختارهای موجود بتوانند زمینه فعالیت گسترده در عرصه قرآن، عترت و نماز را فراهم نماید و با ایجاد اتاق‌های فکر و استفاده از نخبگان به زودی به موفقیت‌هایی در این زمینه دست یابیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، تعدد تشکّل‌های دانش آموزی را یک فرصت دانست و افزود: باید این تشکّل‌ها را در کنار هم قرار داده و با نظاممند کردن فعالیت آنان، زمینه بهره وری مناسب و حداکثری را فراهم کنیم که در این راستا، دستورالعملی برای هماهنگ کردن فعالیت تشکّل‌ها، تدوین و ارائه خواهد شد.

کفاش در پایان گفت: به اعتقاد وزیر آموزش و پرورش سازمان دانش آموزی باید برای انجام ماموریت خود یعنی تربیت اجتماعی دانش آموزان تقویت و توسعه یابد و سال ۹۳، سال شکوفایی مجددسازمان دانش آموزی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز