خبرگزاری کار ایران

مدیرکل شیلات سیستان:

۳۷۰۰ نفر با حفظ کاربری چاه نیمه چهارم شاغل می مانند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۰۳

اگر مانند سال گذشته کاربری چاه نیمه چهارم در شمال سیستان و بلوچستان کشاورزی تعیین شود، زمینه فعالیت دوباره ۳۷۰۰ صیاد در سیستان فراهم می شود.

ایلنا: مدیر کل شیلات سیستان می گوید که با حفظ کاربری چاه نیمه چهارم، ۳۷۰۰ نفر شاغل می مانند.

به گزارش " ایلنا "، " حسن خمر " ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به اینکه بخشی از آب رودخانه هیرمند به چاه نیمه چهارم می رود، ظرفیت این پهنه ۱۰ هزار هکتاری برای فعالیت مجدد ۱۴ تعاونی صیادی و تنها اتحادیه این صنف میسر می شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته کاربری این منبع ذخیره آب، کشاورزی بوده است تصریح کرد: با این کار علاوه بر اینکه مجموعه صیادی استان پس از ۱۴ سال خشکسالی مشغول به کار شدند، زمینه تولید آبزیان برای تامین تقاضای این گوشت در تمامی پنج شهرستان شمال سیستان و بلوچستان نیز ایجاد شد.

" خمر " با بیان اینکه استفاده از چاه نیمه چهارم شغل صیادی در مردم سیستان را احیا می کند، افزود: تمامی صیادان منطقه سیستان در ۵ شهرستان و چندین شهر پراکنده هستند؛ این موضوع موجب می شود که اشتغال های غیر مستقیم و مستقیم بیشتری در این جریان از ابتدای صید تا عرضه به بازار مصرف ایجاد شود.

عضو کارگروه توسعه و برنامه ریزی شهرستان زابل در ادامه با مهمتر خواندن احیای دریاچه " هامون " برای حفظ سرمایه های انسانی و محیطی، گفت: در کنار تعیین و تصمیم گیری کاربری دائم چاه نیمه چهارم به عنوان کشاورزی، باید موضوع تالاب هامون نیز با جدیت پیگری شود، زیرا در کنار تمام مسائل انسانی و پدیده مهاجرت در شمال استان، موضوع آلودگی هوا و تغییر اقلیم نیز ناشی از این خشکی تالاب است.

مدیرکل شیلات سیستان همچنین در مورد اهمیت و نقش دریاچه " هامون " در تولید ثروت و اشتغال گفت: مجموع اراضی کشاورزی منطقه سیستان کمتر از ۱۰۰ هزار هکتار است در حالی که وسعت آب قابل بهره‌برداری دریاچه " هامون " در صورت احیا بیش از ۴۰۰ هزار هکتار است، این یعنی ظرفیت بزرگ برای سرمایه گذاری در همه بخش های شیلاتی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز