خبرگزاری کار ایران

کسب و کارها در سال 1401 از کدام درگاه‌های پرداخت استفاده کردند؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۱۸۷

 

طبق گزارش اقتصادی شاپرک که عملکرد شرکت‌ و نهادهای پرداختی مختلف را نشان می‌دهد؛ در سال 1401 بیش از 80 درصد سهم بازار تراکنش‌های پرداخت الکترونیک در اختیار 6 شرکت از 12 شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت PSP بوده است.

همانطور که در تصویر زیر مشخص شده است، PSPهای ملت، سامان، سداد، پاسارگاد، پارسیان و ایران کیش بیشتر از 80% سهم از مبالغ تراکنش‌ها را به خود اختصاص داده‌اند و 6 PSP دیگر فقط در 20 درصد سهم از مبلغ تراکنش‌ها سهیم هستند.

کسب و کارها در سال 1401 از کدام درگاه‌های پرداخت استفاده کردند؟

 

ترتیب سهم PSPها برای همه ابزارهای پذیرش یکسان است؟

سهم بازار هرکدام از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت به تفکیک ابزارهای ارائه شده توسط آنها، متفاوت است.

بین 3 ابزار پذیرش پرداخت، کارتخوان، درگاه پرداخت و درگاه موبایلی، ابزار کارتخوان ضریب نفوذ بسیار بالاتری دارد اما درگاه پرداخت اینترنتی بین فروشگاه‌های آنلاین محبوب‌تر و پراستفاده‌تر است.

اگر سهم از مبالغ تراکنش‌ها را به تفکیک ابزارها برای هر شرکت مقایسه کنیم، به پرداخت ملت و پرداخت الکترونیک سامان همچنان در راس جدول هستند و بیش از نیمی از سهم از مبالغ را به خود اختصاص داده‌اند. اما با مقایسه تفکیک شده مشاهده می‌کنیم که درگاه سپهر و درگاه آپ نیز جز 6 شرکت اول هستند و درگاه پرداخت آنها اهمیت بالاتری دارد.

 

تراکنش‌های درگاه پرداخت یارها چه سهمی از این عدد را تشکیل می‌دهد؟

پرداخت یارها، زیرساخت درگاه پرداخت اینترنتی را از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت دریافت می‌کنند و تفاوت درگاه ارائه شده توسط PSP و پرداخت یارها مراحل ثبت نام و مدارک درخواستی و سرویس‌های ارائه شده توسط آنهاست.

به همین علت پرداخت یارها با هرکدام از PSPها که همکاری کنند تراکنش آنها نیز در مجموع تعداد تراکنش‌های PSPها محاسبه شده است اما گزارش مشابهی برای بررسی عملکرد موردی پرداخت یارها توسط شاپرک منتشر نشده است.

 

دریافت درگاه پرداخت مستقیم از PSPها بهتر است یا غیرمستقیم از پرداخت یارها؟

برای دریافت درگاه پرداخت از PSPها باید مراحل ثبت نام و اتصال درگاه به وب سایت خود را چندبار طی کنید. مراحل دریافت درگاه از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت معمولا پیچیده و زمان بر و نیازمند مدارک هویتی و کسب و کار فراوانی است.

اما نکته مهم عدم ارائه سرویس‌های جانبی همراه با درگاه پرداخت اینترنتی است که سبب می‌شود کسب و کارها برای مدیریت امور پرداختی خود، به شرکت های دیگری نیز نیاز داشته باشند؛ یا وقت و زمان ارزشمند تیم فنی خود را برای توسعه و پیاده سازی زیرساخت های پرداختی هدر دهند.

در مقابل این روش، کسب‌وکارها میتوانند درگاه خود را همراه با سایر سرویس‌هایی که به آنها احتیاج دارند از یک پرداخت یار دریافت کنند. مدت زمان فعال سازی زیرساخت در پرداخت یارها بسیار کوتاه تر از روش اول است و علاوه بر آن، مجموعه‌ای از سرویس‌ها نیز همراه با درگاه ارائه می‌شود.

 

دسترسی به 6 درگاه پرداخت + 4 سرویس کاربردی

زیبال، پرداخت یار رسمی بانک مرکزی، با 6 شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت همکاری می‌کند و کسب‌وکارها با یک بار اتصال به زیرساخت جامع زیبال، همزمان 6 درگاه پرداخت معتبر، به پرداخت ملت، آپ، سامان، سداد، سپهر، ایران کیش را دریافت می‌کنند.

با اتصال به زیرساخت جامع زیبال، کسب‌وکارها می‌توانند درگاه موردنظر خود را انتخاب کنند و به راحتی بدون نیاز به ثبت نام مجدد آن را تغییر دهند. همچنین می‌توانند از سرویس مسیردهی هوشمند زیبال استفاده کنند که با بررسی لحظه‌ای کیفیت هر 6 درگاه، تراکنش‌ها به بهترین درگاه در هر لحظه هدایت و پایداری درگاه را تضمین می‌کند.

درگاه زیبال به سرویس‌های کاربردی دیگری از جمله استرداد آنی وجه به حساب مشتری، تسهیم و تسویه با شرکا و ذی نفعان، گزارشات تحلیلی و ... مجهز است.

برای آشنایی با این پرداخت یار لطفا به آدرس https://zibal.ir مراجعه کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز