خبرگزاری کار ایران

یک مسئول مطرح کرد؛

۹۹.۵ درصد از مساحت خراسان رضوی درگیر خشکسالی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۸۳۳

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: افزون بر ۹۹.۵ درصد از مساحت استان بر طبق شاخص شدت خشکسالی PDSI، تا پایان اردیبهشت ماه امسال تحت تاثیر درجات مختلف خشکسالی و شرایط بی سابقه‌ای بوده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، سید محسن شال‌ فروشان افزود: شاخص شدت خشکسالی SPDI استان‌های کشور از سوی مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی در رتبه نخست جدول خشکسالی کشور قرار دارد، بیان کرد: استان‌های سمنان، قزوین، سیستان و بلوچستان و تهران از نظر کاهش بارندگی نسبت به مدت مشابه دوره آماری در ردههای پس از خراسان رضوی قرار دارند.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار داشت: طی هشت ماه گذشته از سال زراعی جاری (مهر پارسال تا اردیبهشت ماه امسال) تجربه کاهش شدید بارندگی در این استان گزارش شده که این موضوع  وضعیت خراسان رضوی در مقایسه با سایر استانهای کشور را بسیار نامناسب و بحرانی ساخته است.

وی افزود: طبق بررسی های انجام شده میزان کاهش بارندگی در استان خراسان رضوی طی سال زراعی جاری ۲.۵ برابر میانگین کاهش بارندگی در سایر استانهای کشور است.

به گفته وی، میانگین کاهش بارندگی در کشور طی هشت ماه گذشته از سال زراعی جاری ۲۰.۵ درصد است که در خراسان رضوی این کاهش ۵۲ درصد است.

شال فروشان خاطر نشان کرد: طی هشت ماه گذشته از شروع سال زراعی جاری میزان بارش نرمال در دوره آماری بلند مدت باید ۱۹۷ میلی متر باشد اما  شاهد ثبت حدود ۹۵ میلی متر بارندگی بوده‌ایم که نشان از عقب ماندگی در بارش به میزان ۱۰۲ میلی متر دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز