خبرگزاری کار ایران

مجتبی مزروعی خبر داد:

اختصاص۶۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خراسان‌رضوی

asdasd
کد خبر : ۳۵۴۳۷۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: 100 میلیارد تومان به بخش کشاورزی اختصاص دادند که 60 میلیارد مختص خراسان‌رضوی است.

به گزارش ایلنا، امروز صبح همایش تجلیل از قهرمانان تولید بخش کشاورزی شهرستان بردسکن در محل سالن اجتماعات ادارۀ جهاد کشاورزی با حضور ریاست سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی، مسئولان و کشاورزان زحمت‌کش شهرستان برگزار شد.

مجتبی مزروعی در جمع کشاورزان ضمن تسلیت ایام فاطمیه و نیز تسلیت درگذشت عالم ربانی، آیت الله واعظ طبسی گفت: هیچ چیز در این عالم بدون تغییر نیست، همۀ ما باید خودمان را با تغییرات تطبیق دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی ادامه داد: نعمات خداوند در پهنۀ گیتی گسترده است و ما فراخور علم، رفتار و اندیشۀ خود از نعمت‌های الهی استفاده می‌کنیم پس لازم وضروری است که همراه با تکنولوژی روز پیشرفت کنیم.

مزروعی بیان داشت: ۳۰ سال پیش تجارت پنبه در استان مطرح بود و امروز می‌بینیم که تجارت پسته در اولویت است، کسانی که در تولید پنبه ماهدند امروز با مشکلات زیادی روبه رو هستند.

ریاست سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: ما برای تولید نیاز به یک‌سری ابزار داریم، بیش از ۵۰ درصد کشاورزان نمونه استان تحصیلات بالای لیسانس دارند، پس شرط اول برای تولید، دانش است.

وی منابعی چون آب و خاک و ابزار مانند ماشین‌آلات، کود، نیروی کارگر و سایر را از دیگر شرایط تولید نام برد و ابراز کرد: دولت‌ها باید زمینه را برای کشاورز در امر تولید فراهم کنند، یک روزی بزرگترین واردکنندۀ گندم بودیم، در دهۀ ۷۰ و ۸۰ دولت‌ها توجه کردند و در مدت زمان کوتاهی خودکفا شدیم.

مزروعی با اشاره به مشکلات کشاورزان در یخبندان سال ۸۶ تصریح کرد: در زمانی که دولت و کشور بالاترین میزان درآمدش را در طول تاریخ داشت، باغ‌های ما را سرما زد، کود نداشتیم، قیمت تراکتور 10 برابر شد و با گرفتاری مواجه شدیم.

وی اذعان کرد: کمبود آب به جهت فقر بخش کشاوری است، وقتی که برای خوردن آب دست را زیر شیر آب ببریم تنها ۳۰ درصد آب را استفاده کردیم، ۷۰ درصد آب هدر رفته اما وقتی از لیوان استفاده کنیم قضیه خیلی فرق می‌کند، کشاورز ما این لیوان را در اختیار ندارد.

ریاست سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی با بیان اینکه کمبود آب و بحران آب مربوط به عدم آگاهی کشاورز و کم توجهی دولت‌ها است، گفت: ما باید قدردان دولت روحانی باشیم. امروز شاهد یک تعادل در بازار هستیم. ما شاهد بودیم بعضی کشورها مثل عراق که دچار تحریم شدند، چه گرفتاری‌هایی به سرشان آمد.

وی با بیان اینکه کاستی‌هایی هم هست اما نباید انتظار داشته باشیم که مشکلات‌مان ۲۴ ساعته حل شود، خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده که از این مبلغ ۶۰ میلیارد تومان آن مختص خراسان‌رضوی است و تمام تلاش ما این است که شرایط کشاورزی را با این منابع تطبیق دهیم.

مزروعی متذکر شد: میزان مصرف آب ما بیش از حد نرم و منابع آبی ما به شدت در خطر است که اجرای سیستم‌های آبیاری که دولت هم حمایت می‌کند و کشت محصولاتی مانند زیتون و چغندر پائیزه ا زجمله راهکارهایی است که د رشهرستان بردسکن درحال اجرا است.

وی با بیان اینکه باغات پسته گنج‌های کویر ما هستند که مردم را در دل کویر با گرمای ۴۵ درجه با امید نگه داشته، افزود: از فرماندار شهرستان می‌خواهیم درباره خشکسالی و عدم بارش، مکاتباتی با استاندار خراسان داشته باشند تا ما هم پیگیری‌های لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز