خبرگزاری کار ایران

در جلسه هماهنگی برگزاری عملیات تمرینی مقابله با سیلاب مطرح شد؛

رسانه‌ها زمان بحران به دنبال آرامش افکار عمومی باشند / ضرورت حضور رسانه‌ها در شرایط بحرانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۳۵۱

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها در لحظه وقوع هرگونه بحران و حادثه به دنبال آرامش افکار عمومی باشند، گفت: رسانه‌ها در لحظه بحران نباید به زودی قضاوت کنند و اجازه دهند مسئولان با آرامش بحران را مدیریت کنند و پس از حادثه نواقص را شناسایی و مطالبه‌گری‌ داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امید محترمی در جلسه هماهنگی برگزاری عملیات تمرینی مقابله با سیلاب و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان با رویکرد نقش رسانه در مدیریت بحران، افزود: نخستین عملیات تمرینی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی اراک و شازند فردا (یکشنبه) در منطقه کوکبیه شازند برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در خصوص اجرای این عملیات تمرینی، روز پنجشنبه گذشته 28 اردیبهشت ماه سال جاری هواشناسی این استان اطلاعیه هشدار سطح نارنجی صادر کرد و تمام دستگاه‌ها تا زمان اجرای آن در آماده‌باش کامل هستند. دستگاه‌های اجرایی دخیل در اجرای این عملیات، 40 دقیقه فرصت دارند تا جمعیت منطقه را تخلیه کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی اظهار داشت: در این عملیات تعدادی مصدوم و غرق شده فرضی وجود دارد و دستگاه‌ها باید در مدت زمان تعیین شده نسبت به امدادرسانی سریع اقدام، آواربرداری و پایگاه‌های مختلف امدادی ایجاد کنند.

محترمی تصریح کرد: تا پایان تابستان سال جاری، عملیات‌های تمرینی مختلفی از جمله فرونشست زمین، زلزله، آتش‌سوزی واحدهای صنعتی، خروج قطار از ریل و ریزش بهمن در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان داشت: در راستای مدیریت بحران در استان مرکزی عملیات‌های مختلفی در راستای تقویت عملکرد دستگاه‌های اجرایی و همچنین نقش رسانه‌ها در مدیریت بحران، در قالب عملیات‌های تمرینی مختلف در نظر گرفته شده که یکی از آنها مقابله با سیلاب و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی با اشاره به نقش رسانه‌ها در این عملیات تمرینی، تأکید کرد: انتظار می‌رود رسانه‌های استان مرکزی در فرایند اجرای این عملیات تمرینی، اقدامات را به خوبی رصد کرده و همچنین نقایص را به خوبی شناسایی کنند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مرکزی نیز در این جلسه با بیان اینکه حضور رسانه‌ها در شرایط بحران یک ضرورت است، گفت: رسانه‌ها باید در زمان بحران، نقش و وظیفه خود را به خوبی ایفا کنند و در زمان وقوع بحران‌ها نیز افکار عمومی را به خوبی هدایت کنند.

محمد طالبی افزود: رسانه‌ها باید در بحران‌ها تلاش کنند تا واقعیت‌ها اطلاع‌رسانی شود و شایعه‌سازی نکنند. همچنین رسانه‌ها در شرایط بحران باید به مسئولان کمک دهند تا مدیریت بحران با آرامش بیشتری انجام شود.

وی به عملیات تمرینی پیش‌رو نیز اشاره کرده و ادامه داد: عملیات تمرینی مقابله با سیلاب و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در شازند به منظور ارزیابی نقش رسانه‌ها در مدیریت بحران است که امید است با توفیقات خوبی همراه باشد.

در نشست هماهنگی برگزاری عملیات تمرینی مقابله با سیلاب و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان با رویکرد نقش رسانه، راهکارهای مختلف در خصوص ارتباط صحیح رسانه‌ها در زمان بحران ارائه شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز