خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بحران استانداری اصفهان خبر داد؛

محدودیت منابع آب های سطحی و زیر زمینی در استان/ ضرورت در مدار قرار گرفتن سامانه دوم آبرسانی در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۹۵۶

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری آبفای استان اصفهان گفت: برای دسترسی پایدار و مقابله با حوادث غیر مترقبه در مدار قرار گرفتن سامانه دوم آبرسانی در استان اصفهان ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، نشست گذر از تابستان برای تامین آب شرب پایدار و تدوین طرح خطر پذیری استان در آبفای استان اصفهان، با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری و مدیران مدیریت بحران دستگاه های اجرایی استان، برگزار شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری آبفای استان اصفهان در این نشست به منابع تامین کننده آب شرب در سطح استان اشاره کرد و افزود: طی سال های اخیر به رغم افزایش متقاضیان آب شرب در سطح شهرها و روستاهای استان متاسفانه با محدودیت منابع آب های سطحی و زیر زمینی مواجه بوده‌ایم.

مجتبی قبادیان با مقایسه حجم آب تولیدی در سال 1400 نسبت به 1401  اظهار داشت: در سال 1400 میزان حجم آب تولیدی 13 هزار و 500 لیتر درثانیه بوده در حالیکه این رقم در سال 1401 به 12 هزار و 500 لیتر در ثانیه کاهش یافت.

وی در مدار قرار گرفتن سامانه دوم آبرسانی را در اصفهان ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: هم اکنون تامین آب شرب 100 شهر و هزار روستا در استان اصفهان در دستور کار آبفا قرار دارد؛ این در حالی است که در حال حاضر 89 درصد آب شرب جمعیت استان از طریق تونل اشترجان تامین می‌شود و برای دسترسی پایدار و مقابله با حوادث غیر مترقبه در مدار قرار گرفتن سامانه دوم آبرسانی در استان اصفهان ضروری به نظر می‌رسد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری آبفای استان اصفهان با اشاره به کمبود آب شرب در پیک مصرف 1401 گفت: در خرداد و تیر ماه سال 1401 حدود 2.5 مترمکعب بر ثانیه با کمبود آب شرب در سطح استان مواجه بودیم که برای مقابله با این چالش در فصل تابستان جاری راه اندازی سامانه دوم آبرسانی ضروری است.

احتمال وقوع حدود 42 حادثه در استان اصفهان

در ادامه این نشست مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به طرح تدوین برنامه کاهش خطر حوادث و سوانح و برنامه آمادگی و پاسخ استان اصفهان در مقابله با وقوع حوادث اعلام کرد: همه دستگاه های اجرایی و نهادهای نظامی و انتظامی مطابق با ماده 4 قانون جامع مدیریت بحران کشور باید در راستای سند راهبرد ملی مدیریت بحران ، برنامه‌هایی در جهت کاهش خطر حوادث و سوانح، آمادگی و پاسخ، بازسازی و بازتوانی و کاهش خطر، تدوین کنند.

منصور شیشه فروش با بیان اینکه بیش از 55 حادثه غیر مترقبه در کشور شناسایی شده است اعلام کرد: از این تعداد حوادث غیر مترقبه احتمال وقوع حدود 42 حادثه در استان اصفهان وجود دارد؛ بر این اساس مدیران بحران تمام دستگاه ها در استان اصفهان موظف به آموزش نیروهای خود درمقابله با حوادث غیر مترقبه هستند و همچنین باید پیوست کاهش خطر پذیری را برای طرح های توسعه ای خود تدوین کنند.

وی با اشاره به برنامه استانی کاهش خطر حوادث و سوانح اعلام کرد: این برنامه سندی است که اداره کل مدیریت بحران استان با رعایت قوانین و مقررات و با مشارکت کلیه دستگاه های مسئول موضوع ماده (2) این قانون در استان، بر اساس برنامه ملی کاهش خطر حوادث و سوانح تهیه می شود، بطوریکه شناخت مخاطرات، آسیب پذیری ها، ظرفیت ها و راهکارهای کاهش خطر استان را در بر می‌گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همه دستگاه‌ها را ملزم به همکاری با آبفای استان اصفهان در راستای گذر از تابستان و تامین پایدار آب شرب کرد و تصریح کرد: آبفای استان اصفهان باید برنامه ای در راستای تامین پایدار و مصرف بهینه آب شرب خانگی، صنعتی و اداری تدوین کند و همه دستگاه ها نیز ملزم به همکاری با آبفای استان اصفهان برای تامین آب شرب در فصل گرم هستند.

وی نظارت برکیفیت آب شرب در تابستان تاکید کرد و اظهار داشت: دستگاه های نظارتی همچنان موظف بر نظارت مستمر بر کیفیت آب شرب درسطح استان اصفهان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز