خبرگزاری کار ایران

در صحن شورا مطرح شد:

۴ هزار میلیارد تومان از اموال سازمان بازنشستگی در اختیار شهرداری تهران است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۰۴۱

مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران با بیان این که ۴ هزار میلیارد تومان از اموال این سازمان در اختیار شهرداری است، گفت: شهرداری تهران این اموال را به سازمان بازنشستگی تحویل نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد مالکی در یکصد و چهلمین جلسه علنی دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی گزارش حسابرسی سازمان بازنشستگی شهرداری تهران در سال‌های مالی ۹۶ تا ۹۹ گفت: سازمان بازنشستگی شهرداری تهران یک سازمان پیچیده است که ۱۲ هزار نفر عضو دارد که با اعضای خانواده این افراد در مجموع حدود ۱۰۰ هزار نفر را تخت پوشش قرار می‌دهد.

وی افزود: برخی مشکلات سازمان بازنشستگی ناشی از عملکرد شهرداری تهران است که از گذشته بعضی اموال سازمان را تحویل گرفته است و دیگر تحویل نمی‌دهد. به طور مثال، حدود یک سال و نیم است که برای سند گرفتن برای ملک گلابدره در حال تلاش هستیم، اما مشکلات فراوانی وجود دارد.

مالکی با بیان این که حدود ۴ هزار میلیارد تومان از املاک سازمان بازنشستگی در اختیار شهرداری تهران است، گفت: این املاک به سازمان تحویل داده نمی‌شود، البته شهردار تهران دستور این کار را داده است، اما برخی سازمان‌ها در داخل شهرداری نسبت به لزوم پس دادن اموال به سازمان بازنشستگی بی‌توجهی می‌کنند.

مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران ادامه داد: سازمان بازنشستگی در حال حاضر ۱۰ هزار میلیارد تومان کسری منابع دارد، اما بعضی سازمان‌های دیگر حاضر به کمک برای رفع مشکلات این سازمان نیستند؛ برای مثال، از سال ۷۵ سند یک پارکینگ در خیابان لاله‌زار به نام سازمان بازنشستگی صادر شده است، اما سازمان حمل‌ونقل و ترافیک آن را به سازمان بازنشستگی تحویل نمی‌دهد.

مالکی در ادامه توضیحات خود گفت: یک ملک دیگر به نام ملک فتح قبلا به نام شرکت عمران تهاتر شهر بوده، ولی در حال حاضر به نام سازمان بازنشستگی است و در حال صیانت است، اما این ملک دو معارض دارد. البته مرجع قضایی به نفع سازمان بازنشستگی شهرداری تهران رای داده است و اکنون سند این ملک که حدود هزار میلیارد تومان ارزش دارد، به نام سازمان بازنشستگی خورده است.

وی در پایان تصریح کرد: بزرگترین مشکل سازمان بازنشستگی در زمینه حسابرسی مالی ۱۸ شرکت تابعه صرفا مربوط به دو شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران و شرکت عمران تهاتر است، به نحوی که اگر بندهای مربوط به این دو شرکت در حسابرسی مالی سازمان ما وجود نداشت، حتما این حسابرسی قابل قبول تلقی می‌شد.

وی در پایان تصریح کرد: تمام مشکلات مربوط به شرکت‌های عمرانی کارکنان و عمران تهاتر نیز ناشی از عملکرد شهرداری تهران است، به نحوی که با وجود این که این دو شرکت در پروژه‌های آزادسازی املاک واقع‌شده در طرح با شهرداری مشارکت کردند و شهرداری تهران از منافع مالی این اقدام منتفع شد، اما هنوز منابع ما باقیمانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز