خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

نیاز ۵۰ میلیارد ریالی شهر نسر خراسان رضوی برای ساخت تصفیه خانه/ شهر در حوزه زیرساختی مشکلات فراوانی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۰۴۲

شهردار شهر نسر در خراسان رضوی گفت: لازمه اجرای طرح اگو، ساخت تصفیه خانه با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در شهر نسر است.

سعید دیده‌بان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: سهم شهر نسر از خدمات شرکت‌ها و ادارات خدمات رسان نسبت به شهرستان تربت حیدریه قطره چکانی است و با وجود  جمعیت قابل توجهی که در شهر نسر ساکن هستند خدمات بسیار محدودی ارائه می‌شود.  

دیده‌بان یکی از دلایل عدم خدمات به شهر نسر را فاصله ٧٠ کیلومتری از شهرستان تربت حیدریه اعلام کرد و گفت: در حوزه مخابرات، برق و آب و فاضلاب دچار مشکلات زیادی  هستیم.

شهردار شهر نسر از بلا تکلیفی پروژه طرح اگو خبرداد و افزود: سال ها است پروژه طرح اگو بلاتکلیف مانده است، چون اجرای این طرح با ساخت تصفیه خانه با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال قابل اجرا است.

وی تصریح کرد: بخشی از این پروژه در حدود ٧ کیلومتر اجرا شده و ١٣ کیلومتر دیگر بلاتکلیف است که اجرای هر کیلومتر یک و نیم میلیارد تومان هزینه دارد. همچنین طرح شبکه توسعه آبرسانی و اصلاح پروژه نسر  تقریبا متوقف شده است.

وی بیان کرد: شبکه برق رسانی نسر به لحاظ عدم جابجایی تیرهای برق دچار حوادث متعدد شده و اکثر شبکه‌ها در مسیر های اصلی و وسط معابر واقع شده که منجر به فوت یک نفر شده است.

وی دیگر مشکل شهر نسر را در حوزه مخابرات عنوان کرد و گفت: امکان برقراری ارتباط مشترکین همراه اول بسیار تاسف بار است و امکان  مکالمه برای مردم شهر مهیا نیست.

دیده بان بیان کرد: شهرداری نسر در مسیر ایجاد درآمدهای پایدار است که منطقه  گردشگری نسر  یکی از ظرفیت‌های سرمایه گذاری است و با توجه به تازه تاسیس بودن شهر نسر و خودگردانی شهرداری‌ها استفاده از ظرفیت‌های سرمایه گذاری در اولویت این شهرداری است. 

وی تصریح کرد: در اقدامی کم نظیر با مشارکت سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی در حال مطالعات و امکان سنجی خرید و مشارکت با بخش خصوصی  در حوزه معادن هستیم و با وجود معادن باکیفیت سنگ لاشه، تاوه و مالون یکی از  اصلی‌ترین برنامه‌های شهرداری است. 

وی گفت: یکی دیگر از ظرفیت‌ها، سایت ده هکتاری  قند آب شهرداری است که در قالب طرح هدف گردشگری است که در حال تهیه طرح مطالعاتی آن هستیم. 

شهردار شهر نسر گفت: سد نسر با مجوزات اخذ شده جهت قایق‌رانی و بهره‌برداری آن طی سفر استاندار خراسان رضوی به شهرداری واگذار می‌شود که از پتانسیل های طبیعی و مستعد نسر است.

وی در پایان تاکید کرد: از مسئولان شهرستان عاجزانه خواهشمندم به عنوان خادم مردم صدای ما را بشنوند و حداقل یک بازدید از این خطه داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز