خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد؛

انتفاع مالی ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری از دریافت گزارشات مردمی در سامانه ۱۳۷/جابه‌جایی یا برکناری ۱۰۰ فرد متخلف

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۸۳۳

رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری شهرداری تهران از جابه‌جایی یا برکناری ۱۰۰ مدیر یا کارمند متخلف شهرداری در پی دریافت گزارشات مردمی در سامانه ۱۳۷ خبر داد و گفت: یکی از فواید مهم دیگر گزارشات مردمی دریافتی سامانه ۱۳۷، انتفاع مالی است که براساس گزارش برخی تخلفات و مسائل مربوط به مدیریت شهری به شهر تهران می‌رسد، به نحوی که برآوردهای ما نشان می‌دهد تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۳۷ در سال ۱۴۰۱ منجر به انتفاع مالی قطعی حدود ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری شد

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا ناصری سرای، رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران (۱۳۷پلاس) عصر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: سامانه ۱۳۷ پلاس از ادغام دو سامانه ۱۸۸۸ و ۱۳۷ شهرداری تشکیل شده است که در آن بخش‌های مختلفی وجود دارد. در یک بخش پیام‌های مردمی دریافت می‌شود و در بخش‌های دیگر نیز این پیام‌ها به مدیران شهری ارجاع داده می‌شود و بر نحوه رسیدگی به پیام‌های شهروندان در قسمت‌های مختلف شهرداری رسیدگی می‌شود.

وی افزود: بعد از تمام تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۳۷ یا ثبت پیام‌های شهروندی در ۱۳۷ پلاس، موضوع بلافاصله پیگیری می‌شود و بعد هم عملیات بازخوردگیری در خود سامانه ما انجام می‌شود، یعنی با شهروندان تماس می‌گیریم تا از کیفیت رسیدگی به درخواست آنها مطلع شویم؛ در صورتی هم که یک شهروند از کیفیت خدمت ارائه‌شده ناراضی باشد یا به درخواست او رسیدگی نشده باشد، موضوع را مجددا پیگیری می‌کنیم و تا جایی که در حیطه وظایف و اختیارات شهرداری تهران باشد، سعی می‌کنیم مطالبات شهروندان را به نتیجه برسانیم.

رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران تاکید کرد: در تمام فرآیندها هدف ما کسب رضایت شهروندان است، به همین دلیل پیام‌هایی که از شهروندان دریافت می‌کنیم برای ما بسیار مهم است تا جایی که این پیام‌ها در جابه‌جایی مدیران شهری نیز نقش دارد.

وی با تاکید بر این که شناسایی تخلفات در مدیریت شهری، یکی از فواید گزارش‌های مردمی است که از طریق سامانه ۱۳۷ ارائه می‌شود، عنوان کرد: امسال براساس گزارش‌های مردمی که با سامانه ۱۳۷ برقرار شد، به کمک عوامل سازمان بازرسی شهرداری تهران متوجه تخلف بیش از ۱۰۰ نفر از بدنه شهرداری تهران شدیم که با آنها برخورد شد؛ به نحوی که یا این افراد به کمیته‌های انضباطی مربوطه ارجاع داده شدند و یا جابه‌جا شدند با به طور کامل برکنار شدند.

این مقام مسئول در شهرداری تهران گفت: یکی از فواید مهم دیگر گزارشات مردمی دریافتی سامانه ۱۳۷، انتفاع مالی است که براساس گزارش برخی تخلفات و مسائل مربوط به مدیریت شهری به شهر تهران می‌رسد، به نحوی که برآوردهای ما نشان می‌دهد تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۳۷ در سال ۱۴۰۱ منجر به انتفاع مالی قطعی حدود ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری شد و‌ مدیریت شهری بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هم به صورت غیرقطعی از طریق این تماس‌ها انتفاع مالی داشت. 

ناصری سرای با بیان این که رویکرد هوشمندسازی نسبت به پاسخ‌دهی به مطالبات شهروندان نقش مهمی در ایجاد سامانه ۱۳۷ پلاس داشته است، عنوان کرد: با توجه به این که همشهری‌ها از ساعت انجام کار نارضایتی داشتند، به سمت چابک‌سازی پیش رفتیم تا رضایت شهروندان را جلب کنیم. بیش از ۴ میلیون مخاطب با شماره یکتا در این سامانه داریم و برخی روزها بیش از ۱۲ هزار تماس در روز داریم. البته امسال رکورد ۲۵ هزار تماس در روز را هم ثبت کردیم.

وی افزود: رویکرد ما در تمام موضوعات جلب مشارکت مردم در مسائل شهری است. به همین دلیل امسال جشنواره «یاران شهر» را برگزار کردیم که در آن از یک هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان که در سنوات گذشته با سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ بیشترین و موثرترین ارتباط‌ها را داشتند، دعوت کردیم و با حضور شهردار تهران در آن برنامه از این شهروندان تجلیل شد.

رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران ادامه داد: امسال استقبال خوبی از پویش درختکاری داشتیم و شهروندان از ۱۵ تا ۲۵ اسفندماه می‌توانستند در سامانه ۱۳۷ درخواست نهال رایگان بدهند و نوع نهال را هم مشخص کنند. در این زمینه نزدیک ۲۰ هزار تماس با ۱۳۷ گرفته شد که حدود ۸۰ درصد آنها به نتیجه رسید.

وی در پایان تصریح کرد: یکی از موضوعات دیگری که امسال در سامانه ۱۳۷ پلاس دنبال کردیم، برگزاری جلسات ارتباط مستقیم شهروندان با مدیران شهرداری بود که هر دوشنبه این جلسات برگزار می‌شود؛ به نحوی که در هشت ماه نخست امسال تمام معاونان شهردار، شهرداران نواحی و مناطق، معاونان شهرداری‌های مناطق و رؤسای سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری حداقل یک بار در مرکز سامانه ۱۳۷ حضور پیدا کردند و روزانه بعضا تا ۸۰۰ تماس در یک بازه زمانی دوساعته در همین جلسات ارتباط مستقیم پاسخ داده می‌شد.

۷۰ درصد تماس‌ها با سامانه ۱۳۷ در موزه خدمات شهری است 

شهرام علیپور، معاون ارتباطات سامانه ۱۳۷ نیز در جریان بازدید خبرنگاران از اداره تماس‌های شهروندی سامانه ۱۳۷ در تشریح عملکرد سامانه ۱۳۷ گفت: در ایام پایانی سال با توجه به استقبال شهروندان از اجرای طرح‌های مختلفی همچون درختکاری که توسط درگاه ارتباطی شهروندی اجرایی می‌شود، با افزایش تماس‌ها با سامانه ۱۳۷ مواجه هستیم. برهمین اساس در طول یک روز در سه شیفت صبح، ظهر و شب بین ۱۰ تا ۱۲ هزار پیام شهروندی توسط نیروهای سامانه ۱۳۷ پاسخ داده می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ۷۰ نیروی ستادی در طول شبانه‌روز به همراه ۱۲۰ نیرو در نواحی پاسخگوی شهروندان هستند. ۶۰ درصد از تماس‌های شهروندی در شیفت صبح، ۳۰ درصد در شیفت ظهر و ۱۰ درصد در شیفت شب انجام می‌شود که همه این تماس‌ها مربوط به دریافت نظرات، انتقادات و پیشنهادات شهروندان است. 

معاون ارتباطات سامانه ۱۳۷ ادامه داد: نزدیک ۷۰ درصد تماس‌ها با سامانه ۱۳۷ در حوزه خدمات شهری است و مابقی توسط همکاران ستادی به صورت فوریتی پاسخ داده می‌شود. در ایام اجرای طرح درختکاری ۲۰ هزار تماس مرتبط با این طرح با سامانه گرفته شد.

این مقام مسئول در سامانه شهرداری تهران گفت: در ایام پایانی سال موضوعاتی همچون بارندگی و حوادث ناشی از آن از مطالبات شهروندی است  و به صورت کلی درخواست‌های زیادی توسط شهروندان در حوزه خدمات شهری وجود دارد که این درخواست‌ها بلافاصله به حوزه مربوطه ارجاع می‌شود و پس از رسیدگی نیز پیامک رسیدگی به شهروندان ارسال می‌شود.

علیپور در ادامه اظهار داشت: پس از تغییر و تحول‌های سامانه ۱۳۷ در سال جاری، در تلاش برای کیفی‌سازی پاسخگویی هستیم، به شکلی که از ساعت ۱۲ شب گذشته تا لحظه ارائه این گزارش ۱۲ هزار تماس شهروندی با سامانه انجام شده و در حال حاضر هیچ شهروندی پشت خط سامانه نداریم. در حقیقت تلاش شده است در ترافیک تماس‌ها بیشتر از سه الی چهار دقیقه شهروندان منتظر نمانند.

معاون ارتباطات سامانه ۱۳۷ ادامه داد: اگر به هر دلیلی در هنگام پیک تماس‌ها شهروندان پشت خط منتظر بمانند راه‌های ارتباطی دیگر همچون شبکه‌های مجازی و اپلیکیشن «تهران من» زمینه دریافت پیام‌های شهروندی و پاسخ به پیام‌ها را فراهم می‌کند.

معاون ارتباطات سامانه ۱۳۷ در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان تماس‌ها به عنوان مزاحم تلفنی با سامانه ۱۳۷ گفت: مزاحم تلفنی نداریم و در طول سال کمتر از یک درصد تماس‌ها موضوعاتی است که به شهرداری تهران ارتباطی ندارد.

وی در پایان تصریح کرد: در ایام نوروز به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شهروندان هستیم و در روزهای تعطیل طول سال نیز پاسخگوی شهروندان هستیم. بسته به مطالبات شهروندی ۸۰ درصد درخواست‌های شهروندان در حوزه فوریتی در زمان کوتاه پاسخ داده می‌شود؛ اما برخی مطالبات ممکن است زمان‌بر باشد ولی نهایتا پاسخ داده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز