خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد:

برنامه شهرداری تهران برای جمع‌آوری آزمایشی مخازن پسماند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۹۱۹

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران گفت: مدیریت شهری حتما به دنبال گسترش تفکیک از مبدأ و جمع‌آوری کامل مخازن است، اما محقق کردن این وعده نیاز به انجام آزمایشات میدانی دارد. به همین دلیل، قرار است این طرح را به صورت آزمایشی و منطقه به منطقه امتحان کنیم تا پس از کسب تجربه میدانی لازم، اجرای این برنامه را به کل شهر تعمیم دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سال‌هاست که موضوع گردش مالی بالای مافیای زباله به دلیل تکمیل نشدن فرآیند جمع‌آوری و پردازش مکانیزه و هوشمند پسماند در سطح شهر تهران توسط رسانه‌ها مطرح شده است و با وجود این که مدیران شهری دوره قبلی و فعلی شهرداری تهران بارها وعده‌های گوناگونی را درباره تغییر شکل مخازن پسماند، ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ و گسترش زیرساخت‌های مربوطه، هوشمندسازی و مدیریت یکپارچه نظام جمع‌آوری و پردازش زباله و تشدید نظارت بر عوامل فعال در حوزه پسماند برای کوتاه شدن دست افراد سودجو از منافع مالی نهفته در طلای کثیف مطرح کرده ‌ند، اما همچنان اتفاق محسوسی در این زمینه رخ نداده است، به جز این که شهرداری تهران در سال جاری، دو ایستگاه از هشت ایستگاه MRF (مدیریت یکپارچه پسماند) را با تاخیری حداقل یک ساله در سال جاری افتتاح کرد. 

در همین راستا از حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران پرسیدیم که با توجه به گذشت بیش از یک سال و نیم از روی کارآمدن دوره جدید مدیریت شهری، چرا همچنان مشکلات مربوط به جمع‌آوری و پردازش زباله‌ها در سطح شهر تهران وجود دارد و چه زمانی قرار است فرآیند تغییر شکل یا جمع‌آوری مخازن قدیمی و ارائه راهکارهای جدید برای دریافت زباله از شهروندان و هوشمندسازی شیوه جمع‌آوری و پردازش پسماند اصلاح شود تا شاهد کاهش منافع مالی مافیای پسماند از این حوزه و حذف پدیده‌هایی ناپسندی مانند زباله‌گردی از سطح شهر باشیم؟ 

برای اجرای تصمیمات کلان باید ایده‌ها به اندازه کافی پرورانده شود 

معاون شهردار تهران در پاسخ به این سوال به خبرنگار ایلنا گفت: برای تمام تصمیمات کلانی که قرار است در شهر اجرایی شود، ابتدا ایده‌هایی مطرح می‌شود که باید به اندازه کافی توسط کارشناسان پرورانده شود تا در نهایت مدیران بتوانند یک تصمیم کارشناسی را در هر حوزه از مدیریت شهری اجرا کنند. در حوزه مدیریت پسماند نیز اگر همه کارشناسان و مدیران مرتبط، همت کنند و ایده‌های مطرح شده را بپرورانند، می‌توانیم به سرعت به جمع‌بندی برسیم و نتیجه بحث‌های کارشناسی را اجرایی کنیم. 

وی افزود: تا کنون اتفاقات خوب زیادی با سرعت بالا در شهر و کشورمان رخ داده است که از جمله آنها می‌توان به آزادراه‌ها و بزرگراه‌هایی اشاره کرد که با سرمایه‌گذاری قابل قبول، ارائه ایده‌های مناسب، بررسی سریع ایده‌ها و اجرای پرشتاب پروژه‌ها، زود به نتیجه رسیده‌اند و اکنون پدیده‌های قابل افتخاری در سطح شهر و کشور ما هستند. 

مدیران گذشته حوزه مدیریت پسماند همگی نیت‌های خیر داشتند 

نظری در ادامه صحبت‌های خود گفت: مدیران گذشته حوزه مدیریت پسماند همگی با نیت‌های خیر دوست داشتند در این زمینه کارهای مفیدی انجام دهند و معایب موجود را اصلاح کنند. در واقع، سنگ بنای حل شدن موضوعات مربوط به مدیریت پسماند در سطح شهر تهران از دوره‌های قبلی گذشته شده است و ما سعی داریم مسیر گذشته را با سرعتی بیشتر و با رفع ایراداتی که وجود داشت، ادامه دهیم. 

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: موضوع مدیریت پسماند در پایتخت، مساله‌ای گسترده است که روز به روز پیچیده‌تر می شود، چراکه میزان تولید زباله توسط خانوارهای ایرانی در سال‌های اخیر به شکل محسوسی افزایش یافته است و همچنین تغییراتی که در سنوات گذشته در سبک زندگی شهروندان پدید آمده، به پیچیده‌تر شدن این موضوع دامن زده است. 

برنامه‌ریزی برای تکمیل ایستگاه‌های MRF با هدف حل معضلات پسماند در تهران 

معاون شهردار تهران با بیان این که تکمیل ایستگاه‌های MRF یکی از مهمترین برنامه‌های مدیریت شهری جدید برای حل معضلات مربوط به مدیریت پسماند در پایتخت است، عنوان کرد: خوشبختانه آبان‌ماه امسال اولین ایستگاه مدیریت یکپارچه پسماند افتتاح شد و در روزهای پایانی اسفند نیز دومین ایستگاه MRF به بهره‌برداری رسید. براساس وعده مدیرعامل محترم سازمان مدیریت پسماند، امیدواریم در شش ماهه دوم سال آینده شاهد اتفاقات خوب دیگری در این زمینه باشیم. 

وی در پایان تصریح کرد: مدیریت شهری حتما به دنبال گسترش تفکیک از مبدأ و جمع‌آوری کامل مخازن است، اما محقق کردن این وعده نیاز به انجام آزمایشات میدانی دارد. به همین دلیل، قرار است این طرح را به صورت آزمایشی و منطقه به منطقه امتحان کنیم تا پس از کسب تجربه میدانی لازم، اجرای این برنامه را به کل شهر تعمیم دهیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز