خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران اعلام کرد:

برای بارش برف در روز چهارشنبه آماده می‌شویم/ دیروز فرصت نشد به معابر فرعی بپردازیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۰۳۷

معاون شهردار تهران ضمن تاکید بر آمادگی شهرداری برای بارش برف روز چهارشنبه گفت: وظیفه اصلی شهرداری درجه اول باز کردن شریان‌ها و معابر اصلی شهر است، معمولا بعد از پایان بارش به سراغ معابر فرعی می‌رویم. دیروز اما به واسطه بارش طولانی نزولات آسمانی، فرصت نشد آنچنان که باید به معابر فرعی بپردازیم. کوتاهی اگر در این مورد اتفاق افتاد، عذرخواهی می‌کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهر، حسین نظری، معاون خدمات شهری شهرداری تهران با حضور در برنامه صبحگاهی شبکه خبر ضمن اشاره به برف اخیر پایتخت گفت: بامداد روز یکشنبه ۲۳بهمن نیروهای خدمات شهری در مناطق مختلف شهر خاصه مناطق شمالی (۱تا۵ و منطقه ۲۱و۲۲ که برف‌گیرترین مناطق شهر هستند) به صورت آماده‌باش بودند. برف حوالی ساعت ۵صبح شروع به باریدن کرد. قدرت انسان‌ها در برابر قدرت خداوندی ناچیز است؛ با این همه برنامه‌ریزی و حضور؛ اصل مهمی برای مدیریت این اتفاقات است.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی شهرداری درجه اول باز کردن شریان‌ها و معابر اصلی شهر است، اظهار کرد: معمولا بعد از پایان بارش به سراغ معابر فرعی می‌رویم. دیروز اما به واسطه بارش طولانی نزولات آسمانی، فرصت نشد آنچنان که باید به معابر فرعی بپردازیم. کوتاهی اگر در این مورد اتفاق افتاد، عذرخواهی می‌کنیم.

نظری تاکید کرد: دیروز تمام امکانات ما وقف باز نگاه داشتن معابر اصلی بود. عملا نمی‌توانستیم به کوچه‌های فرعی برسیم. امروز برنامه ما یخ‌زدایی، گشودن معابر فرعی و برف‌تکانی از درختان سوزنی‌برگ است. دیروز از نظر ترافیکی اجازه نداشتیم از بالابرها برای نماندن درختان سوزنی‌برگ استفاده کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با پرداختن به نحوه عملیات برف‌روبی تصریح کرد: بیش از ۱۱هزار نیروی خدمات شهری در تهران مشغول فعالیت در حوزه برف‌روبی بوده اند. بعلاوه حدود ۱۳هزار نیروی فضای سبز نیز به آنها کمک می‌کردند. بارش روز گذشته هم گسترده بود هم طولانی. برای همین از نیروهای ذخیره نیز استفاده کردیم. ۲۰۰۰دستگاه برف‌روبی ما نیز تمام‌وقت روز گذشته مشغول بودند. ۳۰۸ دستگاه به صورت کاملا مکانیزه مشغول فعالیتند. 

وی افزود: در روزهای یخبندان تعطیلی مدارس هم فرصت برف‌روبی پیاده‌روها را فراهم خواهد کرد. هم تا حدودی به کاهش ترافیک معابر هم کمک خواهد کرد. برای همین از آموزش و پرورش تقاضا داریم در چنین روزهایی به صورت کامل مدارس تعطیل شوند. این موضوع برای خانواده‌ها نیز ساده‌تر است.

نظری ادامه داد: فراموش نکنید نفس بارش برف، باعث کاهش سرعت تردد خودروها در معابر است، همین یکی از دلایل بروز ترافیک است. راننده‌ها طبیعتا به دلیل مسایل ایمنی فاصله را بیشتر مراعات می‌کنند.هم‌چنین خیلی از شهروندان از اتومبیل‌های شخصی هنگام بارندگی استفاده می‌کنند. این هم موجب ترافیک است. 

به گزارش شهر در این لحظه مجری برنامه گفت از دیشب مسؤلان آموزش و پرورش پاسخگو نبودند. معلوم نیست این نحو تعطیلی به چه دلیل اعلام شده است؟

نظری ادامه داد: برای برف چهارشنبه نیز باید تلاش کنیم آمادگی لازم را در حوزه نیروی انسانی فراهم کنیم. این فرصت ۲۴ساعته برای شارژ مجدد کیسه‌های شن و مخازن مربوطه غنیمت است. ماشین‌آلات برف‌روبی نیز می‌باید تعمیر و آماده برف روز چهارشنبه نیز باشند.

وی در پایان تاکید کرد: دعای ما بارش بیشتر و نزول نعمات آسمانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز