خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران در نشست خبری:

تمرکززدایی دفن اموات از بهشت زهرا در دستور کار مدیریت شهری پایتخت/ فهرست ساختمان‌های ناایمن را به‌زودی به شورا می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۱۹۶

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران با بیان این که تمرکززدایی دفن اموات از بهشت زهرا در دستور کار مدیریت شهری پایتخت قرار دارد، گفت: ما در حال تهیه فهرست ساختمان‌های ناایمن تهران هستیم و به‌زودی آن را به شورای اسلامی شهر ارائه می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین نظری در نشست خبری عصر امروز مدیران معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست شهر تهران درباره آخرین وضعیت انتشار فهرست ساختمان‌های ناایمن پایتخت گفت: ما در حال تهیه فهرست هستیم و به‌زودی آن را به شورای اسلامی شهر ارائه می‌کنیم. انتشار عمومی این فهرست وظیفه شهرداری نیست و باعث ایجاد التهاب در جامعه خواهد شد، با این حال لیست را به شوار ارائه خواهیم کرد. 

وی  افزود: نیروهای خدمات شهری تهران امسال در ایام اربعین حسینی (ع) حضور پررنگی داشتند و با توجه به حجم بسیار زیاد زائران و الزام خدمت‌رسانی در مرزها و همچنین در داخل کشور عراق و شهرهای نجف و کربلا خدمات ویژه‌ای در این زمینه انجام شد. همچنین امسال مراسمی در مسیرهای منتهی به حرم عبدالعظیم حسنی (ع) هم در روز اربعین اجرا شد که در آن مراسم نیز به صورت ویژه به شهروندان خدمت‌رسانی کردیم. 

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران ادامه داد: امسال نیروهای خدمات شهری در بحران‌هایی که در سطح کشور بروز پیدا کرد، از جمله حادثه متروپل حضور پیدا کنند؛ به نحوی که در این حادثه نیروهای آتش‌نشانی تهران حاضر شدند و با ایجاد یک همفکری و هم‌افزایی ملی تاثیر بسیار مثبتی را رقم زدند. همچنین ما در زلزله خوی نیز به کمک هموطنان‌مان شتافتیم و امروز نیز پشتیبانی از مراسم راهیان نور در خرمشهر به ما سپرده شده است. امسال در مهار سیل امامزاده داوود (ع) نیز همکاران ما درخشیدند و با تعداد زیادی از ماشین‌آلات و نیروهای انسانی در محدوده سیل حاضر شدیم و حتی کمک‌هایی را نیز در ایام سیل به شهرستان دماوند ارائه دادیم. 

نظری با اشاره به اجرای طرح «بهاران خدمت» در شهرداری تهران گفت: در نخستین جلسات برنامه‌ریزی‌های این طرح در دی‌ماه سال جاری، طرح «بهاران خدمت» را با هدف ارائه خدمات ویژه به شهروندان در چهار بهار یعنی بهار انقلاب، میلاد حضرت قائم (عج)، بهار طبیعت و بهار قرآن ارائه کردیم که تا کنون دو بهار سپری شده است و دو بهار دیگر را پیش رو داریم. 

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پل های مکانیزه پله‌های برقی سطح شهر تهران گفت: امروز تقریبا همه پل‌های مکانیزه موجود در سطح شهر فعال هستند. پروژه کیفیت‌بخشی به این پل‌ها نیز تا 30 درصد پیشرفت داشته است و امیدواریم در سال آینده این پروژه تکمیل شود. اذعان می‌کنیم که در تماس‌های شهروندان با 137، مردم در خصوص کاهش کیفیت پل‌های مکانیزه گلایه‌هایی را مطرح کرده‌اند که به صورت جدی به آن رسیدگی می‌کنیم. 

نظری ضمن عذرخواهی از شهروندان برای عدم تحقق وعده احداث 100 بازار جدید میوه و تره‌بار در سطح شهر تهران گفت: متاسفانه در تحقق این وعده به دلیل مشکلات مختلفی که پیش آمد، از جمله مساله عدم تامین زمین مناسب، توفیق لازم را نداشتیم. البته همچنین احداث بازارهای جدید میوه و تره‌بار را در سطح شهر تهران پیگیری می‌کنیم و در حال حاضر 14 کلنگ‌زنی بازار جدید انجام شده و 47 بازار دیگر نیز در دست احداث قرار خواهد گرفت. 

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره ایجاد قبور خانوادگی جدید در بهشت زهرا (س) گفت: قبرهای خانوادگی از گذشته در بهشت زهرا وجود داشته است، اما جدیدا درخواست‌های مردمی برای فروش پنج قبر یا تعدادی قبر در کنار یکدیگر مطرح شده است. این قبور محصور نخواهند بود و این  درخواست شهروندان در هیات مدیره بهشت زهرا (س) مطرح شده، ولی هنوز به تصویب نرسیده است. 

وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال تکمیل ظرفیت بهشت زهرا (س) در سال آینده نیز گفت: ظرفیت بهشت زهرا (س) در حال تکمیل است، اما این‌طور نیست که حتما تا دو سال دیگر به اتمام برسد. البته با توجه به این که برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری باید 15 ساله باشد، در حال بررسی وضعیت زمین‌های اطراف بهشت زهرا (س) هستیم تا از آن‌ها استفاده کنیم. همچنین با توجه به این که بهشت زهرا (س) در شرایط بحرانی قطعا برای پوشش‌دهی تدفین اجساد پاسخگو نخواهد بود، به دنبال این هستیم تا در شرق و غرب تهران، محلی‌هایی را برای دفن شهروندان در مواقع بحرانی برنامه‌ریزی کنیم و به صورت کلی تمرکززدایی دفن اموات از بهشت زهرا (س) را در دستور کار داریم. 

نظری همچنین درباره آخرین تحولات صورت‌گرفته در سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران نیز گفت: امسال چهار ایستگاه جدید آتش‌نشانی در سطح شهر تاسیس شدند و برای نخستین بار در سال جاری 19 خانم آتش‌نشان به نیروهای آتش‌نشانی تهران اضافه شدند. هنوز ضعف‌هایی در زمینه تجهیزات آتش‌نشانی وجود دارد و امیدواریم با حمایت شورای شهر تهران، در سال آینده اقدامات موثرتری در خصوص تامین این تجهیزات انجام دهیم. 

معاون شهردار تهران درباره اقدامات انجام‌شده از سوی سازمان زیباسازی جهت آماده‌سازی پایتخت برای نوروز 1402 گفت: سازمان زیباسازی شهرداری تهران در بحث اعیاد شعبانیه خدمات مناسبی را ارائه کرد و همزمان با فرا رسیدن نوروز، طرح‌های خوبی را برای اکران پیام‌های فرهنگی و شاد در سطح شهر در دستور کار دارد. همچنین سازمان بوستان‌ها نیز برنامه‌هایی را برای ایجاد فرش گل و المان‌های گل در ایام نوروز در دستور کار قرار داده است. 

وی در پایان تصریح کرد: فعالیت بهشت زهرا (س) در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال 24ساعته خواهد بود و تلاش می‌کنیم در این روزها در طول شبانه‌روز، تمام درها را باز نگه داریم. امیدواریم با همکاری شهروندان، شاهد ترافیک کمتری جهت حضور خانواده‌ها در بهشت زهرا در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال باشیم. 

گفتنی است، عصر امروز نشست خبری مدیران معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران با حضور حسین نظری، معاون شهردار، علی‌محمد مختاری، رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز، رضا شرفی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند، حلیا سادات حسینی، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار، علیرضا جعفری، مدیرکل امور خدمات شهری، ایوب فصاحت، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار، سعید بیگی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران و مسعود رنجبریان، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز