خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز خبرداد؛

بودجه سال آینده شیراز 23 هزار و 500 میلیارد تومان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۶۹۹

شهردار شیراز از تصویب بودجه سال آینده شیراز با رقم 23 هزار و 500 میلیارد تومان توسط شورای شهر خبرداد.

به گزارش ایلنا، محمدحسن اسدی در نشست خبری مشترک با رئیس و اعضای شورای شهر با موضوع تشریح بودجه ۱۴۰۲ گفت: پیشنهاد شهرداری شیراز برای بودجه سال آینده ۲۱ هزار و یکصد میلیارد تومان بود که با توافق شورا این بودجه با افزایش ۲ هزار و 400 میلیارد تومانی روبرو و با رقم 23 هزار و 500 میلیارد تومان  مصوب شد.

وی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری شیراز در سال گذشته با افزایش ۳۰۰ درصدی نسبت به سال قبل با متمم به مبلغ 18 هزار میلیارد تومانی مصوب شد گفت: با توجه به شرایط موجود تمام تلاش خود را بکار می گیریم تا مبلغ ۱۸هزار میلیارد تومانی بودجه سال 1401 را به صورت کامل محقق کنیم.

اسدی درباره جزییات کارنامه دخل و خرج شهرداری در سال آینده تشریح کرد: ۴ هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان یعنی 17.6 درصد بودجه جاری، ۱۸هزار و و هشتصد و ۱۰ میلیارد تومان یعنی حدود 80 درصد شامل بودجه عمرانی است.

شهردار شیراز در پاسخ به این پرسش که چند درصد از بودجه از محل درآمدهای پایدار است و اینکه تنها راه درآمدهای پایدار از محل عوارض عبور می کند خاطر نشان کرد: کمتر از ۳۶ درصد از کل بودجه سهم عوارض است و ۶4 درصد تامین منابع مالی بودجه از محل های غیر از عوارض است.

وی با اعلام این خبر که بعد از چهار دهه مجلس فعلی، قانون درآمد پایدار را مصوب کرده است اضافه کرد: با تصویب این قانون، تحول خوب و اساسی در کلان شهرها از جمله شهر شیراز رقم خواهد خورد.

به گفته اسدی بر طبق این قانون شهرداری ها مکلف شدند از گرفتن پول از مردم برای اداره شهر فاصله بگیرند و از مسیر طرح های سرمایه گذاری، ایجاد صندوق های زمین و املاک، روش های سرمایه گذاری و کارهای فرابورسی تامین مالی را انجام دهند.

وی در پاسخ به این سئوال که چند درصد از بودجه در بخش حفظ و نگهداری باغ‌ها اختصاص خواهد یافت توضیح داد: با درآمد در نظر گرفته شده ستاد باغات به غیر از گروه یک، مجموعه باغ‌هایی تملک می‌شود تا شاهد ایجاد یک مجموعه و دهکده گردشگری در باغ‌های قصردشت باشیم.

وی با بیان اینکه هر چند ایجاد تورم و افزایش قیمت‌ها باعث شده که باغداران کمترین استقبال را از فروش باغ نسبت به قیمت ارزیابی داشته باشند عنوان کرد: قیمت هایی که برای تملک‌ها درنظر گرفته می‌شود بر اساس قیمت‌های کارشناسان رسمی است.

 بودجه سال آینده شیراز 23 هزار و 500 میلیارد تومان است

اسدی در خصوص سیاست شورا و شهرداری برای اضافه شدن به مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز گفت: سیاستی نداریم که منطقه جدیدی به شهر شیراز اضافه شود و البته حد و مرز بعضی مناطق اصلاح می شود.

شهردار شیراز درباره بازنشستگی نیروهای شهرداری شیراز و تازه نفس کردن این مجموعه با نیروهای جوان تصریح کرد: شهرداری لایحه ای به شورای شهر ارایه کرد تا با یکسری فاکتورهای تشویقی برای نیروهایی که دارای شرایط بازنشستگی هستند تهیه شود و در این مسیر شاهد بازنشسته شدن تعدادی از افراد واجد شرایط در شهرداری هستیم، اما گفتن این نکته ضروری است که به دنبال بازنشستگی اجباری نیستیم و بازنشستگی با توافق انجام خواهد شد، چرا که تجربه افراد در تمام رده های شغلی شهرداری برای ما مهم است.

اسدی درباره نورپردازی و ساماندهی روشنایی در برخی از محورها نیز با قبول این نکته که بعضی از نورپردازی ها مورد مطلوب ما نیز نیست عنوان کرد: به دلیل سرقت برخی کابل های برق یکسری اختلال ایجاد شده است که برنامه ریزی شهرداری رفع این موارد و تامین روشنایی مناسب با همکاری شرکت توزیع برق در تمام معابر است.

شهردار شیراز همچنین از فازهای بعدی جهش عمرانی در بخش روسازی و زیر سازی آسفالت و مناطق محروم صحبت کرد و گفت: باور و اعتقاد شهرداری در کنار اقدامات توجه به مباحث تعمیرات و نگهداری است.

اسدی درباره سؤال مطرح شده با عنوان عدم توجه به مسایل فرهنگی در بودجه سال 1402 نیز گفت: در افزایش بودجه هیچ ردیفی مانند مباحث فرهنگی روبرو نبوده است بطوری که بودجه فرهنگی با ۲۴۹ درصد رشد، بیشترین درصد را در میان ردیف های بودجه در سال آینده دارد.

اسدی همچنین از آمادگی شهرداری شیراز برای اعلام میزان بدهی به پیمانکار، اوراق و دیون های دوره های مختلف شهرداری خبر داد و گفت: این موضوع پیشنهاد رئیس شورا برای ارائه شفاف نحوه عملکرد مدیریت شهری در برخورد با این مسئله بوده است.

 به گفته شهردار شیراز طی دو ماه گذشته حدود ۲ هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری پرداخت شده است هر چند که بدهی صفر کردن چندان هنر نیست و بدهی باید براساس ضوابط و ردیف بودجه و بازپرداخت ها صورت بگیرد.

اسدی در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره پروژه های گردشگری در جشنواره جهش عمرانی عنوان کرد: در افتتاح پروژه های عمرانی در جشنواره جهش عمرانی فاز اول (بوستان) قصر ابونصر افتتاح گردید و در لیست پروژه های پنجگانه سرمایه گذاری نیز در کنار تله کابین، آکواریوم، پروژه تاریخی و گردشگری برم دلک به جد دنبال می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز