خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

سالانه ۳۵ میلیون نفر در جهان به بیماری‌های غیر واگیر مبتلا می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۸۴۷

معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: سالانه ۳۵ میلیون نفر در جهان به بیماری‌های غیر واگیر مبتلا می‌شوند.

به گزارش ایلنا، رضا پیری علم در جلسه کالاها و خدمات آسیب‌رسان به‌سلامت با اشاره به اینکه نزدیک به ۷۶ درصد بار بیماری‌ها به علت بیماری‌های غیرواگیر است، اظهار کرد: سالانه ۳۵ میلیون نفر در جهان به بیماری‌های غیر واگیر مبتلا می‌شوند.

وی افزود: تأثیر مصرف کالاهای آسیب‌رسان به‌ سلامت، سبب بروز بیماری‌های غیرواگیر نظیر سرطان، فشارخون، بیماری‌های قلبی و عروقی و تنفسی می‌شود.

معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تأکید بر اینکه تمام مسائل و موضوعات مرتبط با سلامت در حوزه اختیارات دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت نیست، خاطرنشان کرد: مسئولان دیگر سازمان‌ها نیز با توجه به وظیفه قانونی خود بایستی برای تأمین سلامت جامعه تلاش کرده و با مجموعه نظام سلامت همکاری کنند.

پیری علم اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی متولی سلامت مردم است و یکی از وظایف آن، این است که هرسال کالاهای آسیب‌رسان به‌سلامت را مشخص و موارد منع تبلیغ را نیز به صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز