خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد خبر داد؛

دیابت عامل ۶۰ درصد مرگ و میرها

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۱۲

طبق آخرین آمار در استان یزد حدود ۲۵ درصد جمعیت بالای ۳۰سال یزدی‌ها به بیماری دیابت مبتلا هستند یا در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

ایلنا: سالانه ۶۰ میلیون مرگ در جهان اتفاق می‌افتد که ۶۰ درصد آن به علت بیماری‌های غیرواگیر از جمله بیماری غیرواگیر دیابت است.

به گزارش ایلنا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در اولین جشنواره و همایش مردمی دیابت با اشاره به روز جهانی و اهمیت بیماری دیابت اظهار کرد: دیابت به عنوان بیماری قرن حاضر به سرعت در دنیا و بالطبع در کشور و استان یزد در حال افزایش است بنابراین باید با تدابیر مناسب و همکاری مردم از پیامد‌ها و عوارض ناتوان کننده آن برای بیمار پیشگیری کنیم.

محمد حسن لطفی ادامه داد: بیماری‌های غیرواگیر مثل بیماری دیابت به توجه به رشد اقتصادی و رفاهی مردم در حال افزایش است، به عبارتی سالانه ۶۰ میلیون مرگ در جهان اتفاق می‌افتد که ۶۰ درصد آن به علت بیماری‌های غیرواگیر از جمله بیماری غیرواگیر دیابت است.

وی با اشاره به شیوع بالای دیابت در استان یزد گفت: طبق آخرین آمار در استان یزد حدود ۲۵ درصد جمعیت بالای ۳۰سال یزدی‌ها به بیماری دیابت مبتلا هستند یا در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به هزینه‌های وارده بیماری دیابت به نظام سلامت خاطرنشان کرد: در جهان سالانه ۴ میلیارد دلار هزینه مستقیم و غیرمستقیم نظیر هزینه‌های دارویی، درمانی و غیره از این بیماری به نظام سلامت وارد می‌شود که این مهم در تولیدکشور تاثیر به سزایی دارد.

وی با تاکید بر افزایش آگاهی و تغییر نگرش مردم در مورد دیابت گفت: بیماری دیابت تنها یک بیماری نیست بلکه علت بروز و ایجاد بسیاری از بیماری‌ها نظیر بیماری قلبی و عروقی، چشم، مغز است و از سوی دیگر بسیاری از اندام‌های بدن را نیز درگیر می‌کند بنابراین این بیماری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار امیدواری کرد: با کمک مردم و بخش خصوصی برنامه عملیاتی جهت افزایش آگاهی مردم و پیشگیری از بروز دیابت در استان یزد طراحی خواهیم کرد تا در آینده شاهد کاهش بروز و شیوع آن در این استان باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز