خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خبرداد؛

ممنوعیت خرید و فروش گونه‌های گیاهی و جانوری در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۹۱۷

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به ممنوعیت خرید و فروش گونه های گیاهی و جانوری وحشی در ایام پایانی سال در استان تاکید کرد: با عاملان برخورد می شود.

به گزارش ایلنا ، علی سالاروند در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار کرد: هر ساله در ایام پایانی سال عده‌ای افراد فرصت طلب و سودجو در کنار فروش ماهی قرمز، اقدام به عرضه و فروش غیرمجاز گونه های گیاهی همچون سنبل آبی و جانوری از جمله انواع لاک پشتها، مارها و سمندر لرستانی می‌کنند، که این عمل ممنوع و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.

وی افزود: به همین منظور اقداماتی همچون ایجاد پاسگاه‌های سیار محیط بانی در مناطق و زیستگاه‌های حساس سمندر لرستانی در استان، تشدید گشت وکنترل در این مناطق به صورت شبانه روزی، نظارت مستمر توسط مأموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان از مراکز خرید و فروش ماهی قرمز، اماکن عمومی، میادین تره بار و دیگر مراکز عرضه گونه های گیاهی و جانوری وحشی درآستانه سال جدید در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از شهروندان و همشهریان تقاضا کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی به ویژه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی، علاوه بر اعلام از طریق سامانه ١۵۴٠، گزارش خود را برای پیگیری به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستانها اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز