خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

تلاش همگانی برای نجات پلنگ زخمی بی نتیجه ماند + فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۹۹۷

رئیس سازمان مردمی حفاظت از حیوانات گفت: عملیات امداد پلنگ واریان در بخش آسارا با وجود تلاش همگانی برای نجات این پلنگ زخمی بی نتیجه ماند.

فرشاد اربابی که به همراه اکیپ های امداد و زنده گیری در عملیات نجات پلنگ زخمی، حضور داشت در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: صبح‌ روز جمعه مورخ دوازدهم اسفندماه ۱۴۰۱، طی گزارش حضور پلنگ آسیب دیده در باغات روستای واریان، ماموران محیط زیست استان البرز به همراه تیم تخصصی امداد و نجات حیات وحش سریع به محل اعزام شدند.

او افزود: در مشاهدات اولیه وضعیت پلنگ به دلیل شدت جراحات در اندام حرکتی، شکستگی فک و دندان ها، زخم‌های سر و دست ها که منجر به خونریزی شده بود وخیم اعلام شد.

رئیس سازمان مردمی حفاظت از حیوانات افزود: در وهله اول ماموران یگان حفاظت محیط زیست با همکاری نیروهای انتظامی اقدام به تخلیه کامل محیط و دور کردن اهالی و کوهنوردان کردند و پس از بررسی های لازم با هماهنگی دامپزشکان سازمان محیط زیست و متخصص بیهوشی، پلنگ با تزریق دارو بیهوشی  توسط اکیپ های زنده گیری مقید و با کمک اهالی روستا به خودروی امداد منتقل شد.

اربابی گفت: متاسفانه به رغم تلاش های اکیپ های امداد به دلیل شدت جراحات و خونریزی پلنگ زخمی که طی روزهای گذشته داشت، این حیوان قبل از رسیدن به بیمارستان تلف شد و لاشه پلنگ برای تهیه عکس های رادیولوژی و انجام آزمایشات و نمونه برداری های بیولوژیکی و بافت های داخلی به مرکز تیمار حیات وحش البرز منتقل شد.

رئیس سازمان مردمی حفاظت از حیوانات یادآور شد: امداد و نجات حیوانات خصوصا گونه های وحشی در استان البرز طی سالهای گذشته مسیر رو به پیشرفتی را سپری می‌کند. اینکه مردم با کمک مسئولان برای حفاظت محیط زیست و حیات وحش، دغدغه دارند و احساس مسئولیت می‌کنند، جای امیدواری دارد.

اربابی تاکید کرد: عملیات امداد پلنگ واریان بخش آسارا در مقایسه با عملیات های مشابه طی سال های گذشته در دیگر استان‌های کشور تفاوت جشمگیری داشت .اهالی و مردم با اطلاع به‌موقع و‌ حس مسئولیت پذیری بالا، حضور سمن های تخصصی مردمی در کنار ارگان های دولتی و به کارگیری تجهیزات لازم از جمله تغییرات چشمگیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز