خبرگزاری کار ایران

آغاز طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۵۹۲

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از آغاز طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی آذربایجان غربی برای ایام نوروز و ماه رمضان خبر داد .

به گزارش ایلنا، امید خلیل زاده در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام  نوروزی  و ماه مبار ک رمضان توسط اکیپهای بازرسی بهداشتی دامپزشکی طبق دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور از تاریخ ۱۳ اسفند ماه سال‌جاری آغاز شده و تا پایان ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ادامه دارد.

خلیل زاده با بیان اینکه، این طرح به منظور کنترل بهداشتی انواع گوشت و فرآورده های خام دامی در مراکز عرضه، رستوران‌ها و غذاخوری‌های فعال در ایام تعطیلات نوروزی و ماه  مبارک رمضان  صورت می‌گیرد گفت: در این طرح  ۸۸ اکیپ بازرسی بهداشتی دامپزشکی  در قالب ۳۸ اکیپ ثابت و ۵۰  اکیپ سیار  شرکت می‌کنند.

به گفته وی بازرسان روزانه در دو شیفت کاری بطور تمام وقت و  با بکارگیری نزدیک به ۱۲۰  نفر ناظرین بهداشتی و شرعی  دامپزشکی  فعال هستند تا کار نظارت بهداشتی را بر مراکز مورد نظر طرح انجام دهند.

مدیر کل دامپزشکی استان خاطر نشان کرد: سلامتی شهروندان و تامین غذای سالم از خطوط قرمز و وظیفه اصلی سازمانی اداره کل است، تاکید کرد: در اجرای این طرح  بازرسین اداره کل و شهرستانی با دقت نظر و حساسیت بالا نظارت های خود را انجام می دهند و با کوچکترین اقدام خلافی که مغایر با قانون و دستورالعمل های سازمانی باشد برخورد خواهند کرد.

وی از تمامی  شهروندان در خواست کرد از خرید گوشت مرغ یا قطعات ران و سینه فاقد بسته بندی، گوشت قرمز فاقد مهر دامپزشکی، گوشت از پیش چرخ شده، آلایش مرغ بدون بسته‌بندی و یا فرآورده‌های خام دامی دارای بسته‌بندی با برچسب مخدوش خودداری کرده و هنگام خرید موارد بسته‌بندی به تاریخ تولید، انقضا و کد بهداشتی دامپزشکی توجه کنند.

خلیل زاده تاکید کرد: ستاد اجرایی نظارت بهداشتی ویژه ایام تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان   مستقر در اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی با شماره تماس ۰۴۴۳۲۷۷۴۷۰۱ و سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ و شبکه های دامپزشکی در سطح استان از ساعت ۷ صبح الی ۱۴ و  از ساعت ۱۴  لغایت ۲۰ عصر  آماده دریافت و ارائه هرگونه راهنمائی و پاسخگویی به سئوالات شهروندان  و هم استانی‌ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز