خبرگزاری کار ایران

بهداد خبرداد؛

معدوم سازی بیش از 49 تن موادخام دامی در آذربایجان شرقی/ پلمپ9 واحد متخلف با حکم قضایی

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۱۲۳

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از معدوم سازی بیش از 49 هزار کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در جریان طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه دامپزشکی طی ایام مبارک ماه رمضان در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیرحسین بهداد با اعلام این خبر  اظهار کرد: به منظور تأمین بهداشت فرآورده‌های خام دامی در ماه مبارک رمضان، طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی با 7871 مورد بازدید از همه مراکز تولید، فرآوری و عرضه فرآورده‌های خام دامی از قبیل قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، خودروهای ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی، کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌ها، کارگاه‌های فرآوری و بسته بندی فرآورده‌های خام دامی در تمام نقاط سطح استان را به طور مداوم تحت بازدید و نظارت ویژه قرار گرفتند.

وی گفت: کارشناسان این اداره کل در رمضان سال 1399 مقدار 49 تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف انسانی را کشف و ضبط کردند که با دستور مقام محترم قضایی معدوم شد.

وی ادامه داد: در پی بازرسی‌های انجام شده از 67 خودرو که به صورت غیرمجاز و عدم رعایت اصول بهداشتی دامپزشکی مبادرت به فروش مواد و فرآورده‌های خام دامی می‌کردند برخورد قانونی کنیم و طی این مدت 9 واحد متخلف بهداشتی با دستور قضایی پلمب شدند.

 بهداد از مردم خواست فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را ضمن دقت به تاریخ تولید درج شده بر روی محصولات بسته بندی و همچنین توجه مهر دامپزشکی، از مراکز مجاز و تحت نظارت این اداره کل تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق شماره تلفن گویای 1512 اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز