خبرگزاری کار ایران

پایش و رصد گونه آندمیک سمندر لرستانی در منطقه حفاظت شده شادابکوه

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۷۳۴

رئیس اداره حفاظت و مدیریت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست لرستان از پایش و رصد گونه آندمیک سمندر لرستانی خبر داد.

به گزارش ایلنا ، محسن امیری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بررسی زیستگاه های سمندر لرستانی در روز های پایانی سال با هدف حفاظت و جلوگیری از قاچاق این گونه اندمیک در خطر انقراض و تخریب زیستگاه آغتز شده است ،  اظهار داشت : بررسی وضعیت فعلی گونه، شناسایی عوامل تهدید و کاهش جمعیت گونه و برنامه ریزی برای فعالیت های آتی در سطح استان پایش و رصد زیستگاه های این گونه ارزشمند از اهداف این پایش است.

وی افزود: سمندر لرستانی در تقسیم بندی های IUCN به دلیل محدوده پراکنش کوچک ( جنوب لرستان و شمال خوزستان) و فرصت اندک برای تولیدمثل در فهرست جانوران در معرض انقراض قرار گرفته است.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت بر حیات وحش لرستان اظهار داشت: این گونه یکی از گونه های ارزشمند فون دوزیستان ایران و بومی جنوب غرب زاگرس می باشد که امروزه در کانون توجه سازمان محیط زیست و مردم قرار گرفته و کمتر کسی است که نام این سمندر را نشنیده باشد؛ این پیشرفت در آگاهی مردم و همچنین ثبت شدن نام این سمندر در خطر انقراض در پیوست یک CITES بسیار ارزشمند است، اما نگرانی ها در مورد بقای این گونه همچنان وجود دارد. 

امیری از هموطنان دوستدار محیط زیست درخواست نمود در صورت مشاهده هر گونه قاچاق و زنده گیری این گونه با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز