خبرگزاری کار ایران

توزیع علوفه خشک در پناهگاه حیات وحش سفید کوه خرم آباد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۵۳۰

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: علوفه خشک با هدف تامین منابع غذایی در پناهگاه حیات وحش سفیدکوه لرستان توزیع شد.

به گزارش ایلنا ، علی سالاروند اظهار کرد: با توجه به بارش شدید برف و برودت هوا در مناطق کوهستانی و پیشگیری از هرگونه مشکل برای حیات‌وحش جهت تأمین منابع غذایی، برنامه توزیع علوفه و در پناهگاه حیات وحش سفیدکوه ازنا و سایر نقاطی که امکان حضور حیات وحش وجود دارد، توسط محیط بانان استان صورت گرفت.

وی افزود : علوفه کافی جهت توزیع در مناطق تحت مدیریت استان تهیه شده و در مواقع ضروری که حیات وحش با مشکلی در این زمینه روبرو شوند توسط محیط بانان در این زیستگاه‌ها توزیع می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیطزیست لرستان گفت: علوفه دهی به حیات وحش در فصل زمستان به دلیل برف و کولاک انجام می‌شود تا تغذیه حیات وحش مناطق با مشکلی مواجه نشود.

وی از عموم مردم خواست با توجه به شرایط نامساعد جوی در صورت نزدیک شدن پرندگان و پستانداران به کنار جاده‌ها یا مناطق مسکونی روستایی و حاشیه شهرها نسبت به همکاری در حفاظت از این حیوانات اهتمام داشته و در اسرع وقت با سامانه ۱۵۴۰ ارتباط برقرار کرده و مأموران محیط زیست را از ورود حیات وحش به این مناطق آگاه کنند.

سالاروند با هشدار جدی به متخلفین زیست محیطی، گفت: اداره‌کل حفاظت محیط زیست لرستان ضمن اقدام به افزایش تعداد مأموران یگان حفاظت محیط زیست در مناطق کوهستانی، ارتفاعات و زیستگاه‌های حساس و همچنین با هوشمندسازی مناطق حفاظت شده استان، در صورت مشاهده و یا گزارش هرگونه آسیب به حیات وحش، با متخلفین برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز