خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

قالی‌کوه وشاداب‌کوه لرستان به منطقه حفاظت شده تبدیل می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۵۸۲

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از تبدیل قالی‌کوه وشاداب‌کوه به منطقه حفاظت شده خبر داد.

علی سالاروند در گفت و گو با ایلنای لرستان اظهار کرد: مناطق تحت حفاظت و شکار صید ممنوع در لرستان شامل پناهگاه حیات وحش سفیدکوه ازنا، منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد، اشترانکوه، شاداب‌کوه، مناطق شکار و صید ممنوع گرین الشتر، چهارشاخ گرین دلفان، سرکن و باباحبیب رومشکان و منطقه تنگ هفت خرم‌آباد هستند.

وی اضافه کرد: روی مناطق شکار صید ممنوع هیچ مالکیتی نداریم اما این مناطق دارای استعدادهایی هستند که پس از پنج سال ظرفیت این مناطق سنجیده می‌شود که شرایط آنجا به لحاظ استعدادها چگونه است و البته از صید و شکار در این منطقه جلوگیری می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: قالی‌کوه وشاداب‌کوه قبلا منطقه شکار صید ممنوع بودند که در حال حاضر به منطقه حفاظت شده تبدیل شدند.

سالاروند عنوان کرد: هم‌اکنون ۳۲۲ هزار هکتار از مساحت استان تحت مدیریت محیط زیست بوده که شامل پناهگاه حیات وحش، اثر طبیعی ملی و منطقه حفاظت شده هستند.

وی اضافه کرد: گونه‌های شاخص مورد حفاظت در لرستان شامل کل، بز، قوچ و میش هستند که در کنار آنها پلنگ، کفتار، گرگ، گراز و خرس قهوه‌ای وجود دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان بیان کرد: سرشماری گونه‌های شاخص مناطق استان در آذرماه آغاز شده و تنها چند منطقه دیگر باقی‌مانده که کار سرشماری آنها انجام شود.

سالاروند تصریح کرد: ظرف هفته آینده این سرشماری‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند و میزان این پالایش نسبت به سال گذشته سنجیده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز