خبرگزاری کار ایران

عضو اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌وگو با ایلنا:

قیمت مسکن لحظه‌ای بالا می‌رود/ خریدار زیاد اما فروشنده وجود ندارد/ از امروز نگران بازار اجاره سال آینده هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۰۲۲

عضو اتحادیه مشاوران املاک اظهار داشت: با توجه به اینکه قیمت دلار به طور لحظه‌ای تغییر می‌کند به دنبال آن قیمت مسکن هم در لحظه تغییر می‌کند و در حالی که خریدار مسکن بسیار زیاد است اما فروشنده‌ای وجود ندارد.

عبدالله اوتادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره وضعیت خرید و فروش در بازار مسکن و میزان معاملات اظهار داشت: با توجه به اینکه قیمت دلار به طور لحظه‌ای تغییر می‌کند به دنبال آن قیمت مسکن هم در لحظه تغییر می‌کند و در حالی  که خریدار مسکن بسیار زیاد است اما فروشنده‌ای وجود ندارد.

وی ادامه داد: فروشندگان مسکن ترجیح می‌‌دهند ملک خود را در سال آینده به فروش برسانند و یک ماه باقیمانده از سال را صبر می‌کنند تا بتوانند از تورم پایان سال و تورم سال آینده هم استفاده کنند.

عضو اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه در حال حاضر قیمتی در بازار مسکن وجود ندارد و قیمت‌ها در لحظه تغییر می‌کنند، گفت: این روزها فروشندگان حتی در اتاق قرارداد و در لحظه امضای قرارداد هم قیمت‌ها را تغییر می‌دهند و حتی در ایام تعطیل قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند چراکه در همین ایام تعطیل قیمت دلار بالا رفته‌ است.

اوتادی با تاکید بر اینکه فاصله بین افزایش نرخ دلار و اثرگذاری آن بر روی بازار مسکن طی شده‌ است، ادامه داد: در حالی اردیبهشت امسال قیمت دلار حدود 25 تا 26 هزار تومان بود امروز و همین ساعت مصاحبه قیمت دلار حدود 47 هزار تومان است و کسی نمی‌داند در زمان انتشار این گزارش قیمت دلار چند تومان خواهد شد و در این مدت نرخ دلار بر روی بازار مسکن تاثیر گذاشته است.

وی تاکید کرد: هر چند خریداران اصرار به انعقاد قرارداد دارند اما فروشندگان پای معامله و قرارداد نمی‌آیند و ارزش پول خریداران هر روز برای خرید واحد مد نظر کمتر شده و  مجبور می‌شوند برای خرید مسکن با همان مقدار پول به منطقه پایین‌تری بروند.

عضو اتحادیه مشاوران املاک تهران درباره بازار اجاره اظهار داشت: با این روند افزایش بهای ملک و افزایش نرخ دلار و تورم از امروز نگران بازار اجاره در نیمه اول سال آینده هستیم و بازار اجاره تقریبا از اردیبهشت سال آینده یعنی کمتر از 3 ماه دیگر شروع به کار خواهد کرد و پیش‌بینی‌ها حاکی از افزایش نرخ اجاره است و دولت باید طرح و برنامه‌ای برای حمایت از قشر ضعیف مستاجران داشته باشد.

اوتادی ادامه داد: از آنجایی که نرخ رشد تولید مسکن در دولت گذشته و در این دولت هم بسیار پایین بوده، تقاضا در برابر عرضه موجود به شدت افزایش یافته و امسال افزایش جهشی نرخ دلار اثر مضاعفی بر روی اجاره بها خواهد گذاشت و دولت هم با طرح‌های سال‌های گذشته از جمله تمدید قرارداد و تعیین سقف افزایش اجاره نمی‌تواند از مستاجران حمایت کند و این طرح‌ها در همان زمان هم اثری در ساماندهی بازار اجاره نداشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز