خبرگزاری کار ایران

آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث محور بناب_نقده_تمرچین

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۰۲۱

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در خصوص آغاز عملیات اجرایی محور سه‌راهی محمدیار- بناب، گفت نقده محل تلاقی کریدور بزرگراهی غرب کشور بوده و تقویت زیرساخت‌های آن برای پذیرش مسافران و فعالیت پایانه‌های مرزی استان از مسائل مهم است.

به گزارش ایلنا، سید محسن حمزه‌لو  در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز دوم محور محمدیار ـ بناب، اظهار داشت: ارتقای جاده‌ها اولویت اول مجموعه راه و شهرسازی استان بوده و سهم جاده‌ها در پیشرفت استان غیرقابل انکار است.

وی با اشاره به اینکه راه محور توسعه بوده و یکی از عوامل توسعه استان به شمار می‌رود، گفت: توسعه فعالیت کارگاه‌های راهسازی، تعریض و چهارخطه کردن محورهای مواصلاتی آذربایجان‌ غربی سرعت می‌گیرد و کلنگ‌زنی 88 کیلومتر راه با 18 هزار و 110 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده گواه بر این مسئله است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌ غربی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی قطعه ۲ طرح سه راهی محمدیار به بناب گفت: اولویت اول راه و شهرسازی در نقده اتمام محور بناب ـ نقده ـ تمرچین است.

حمزه لو،،در خصوص آغاز عملیات اجرایی محور سه‌راهی محمدیار- بناب، اظهار داشت: نقده محل تلاقی کریدور بزرگراهی غرب کشور بوده و تقویت زیرساخت‌های آن برای پذیرش مسافران و فعالیت پایانه‌های مرزی استان از مسائل مهم است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌ غربی با اشاره به اینکه ارتقای جاده‌ها برای رشد و توسعه استان جزو اولویت‌‌هاست، ادامه داد: در روزهای گذشته سنگین‌ترین پروژه راهسازی با 15 هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گفته شده در شهرستان تکاب کلنگ‌زنی شد و این امر نشان از اهمیت توسعه راه‌های ارتباطی است.

حمزه‌لو با اشاره به اینکه روند اجرای طرح تقاطع سه راهی محمدیار با جدیت دنبال می‌شود و این محور یکی از تقاطع‌های مهم به شمار می‌رود، افزود: در جنوب استان، پرتلفات ترین مسیر سه‌راهی محمدیار بوده و در نیمه نخست سال آینده تقاطع سه راهی محمدیار به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه،تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی محمدیار معضل ترافیکی در کریدور بزرگراهی غرب کشور را رفع می‌کند و زمینه ارتباط نقده به بناب را تسهیل می‌کند گفت: بهره‌برداری از این طرح در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای نقش موثر و ویژه دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، با اشاره به طرح بزرگراه نقده ـ پیرانشهر ـ تمرچین، ادامه داد: بزرگراه بین‌المللی نقده ـ پیرانشهر ـ تمرچین به دلیل بازگشایی پایانه مرزی برای تردد زائران اربعین و همچنین در راستای اقتصادی شدن زیرساخت‌های حمل و نقلی در پایانه مرزی تمرچین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز