خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

نقص فنی هواپیماها دلیل اصلی تاخیر در پروازهای فرودگاه ارومیه است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۲۷۲

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: نقص فنی هواپیما ها دلیل اصلی تاخیر در انجام پرواز های فرودگاه شده است.

به گزارش ایلنا، چند وقتی است که مسافران از تاخیر و کاهش پروازها در فرودگاه ارومیه  گلایه مند هستند به طوریکه اعتراض مسافرین به شبکه های اجتماعی کشیده شده است.

محمدعلی قراملکی در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار  ایلنا،  با بیان اینکه تاخیر و کنسلی پروازها ناشی از کوتاهی در انجام وظایف فرودگاه نیست و به فرودگاه ارتباطی ندارد، افزود: عمده علت تاخیر در پروازها یا کنسلی ناشی از نقص فنی هواپیما و شرکت‌های هواپیمایی است و هر تاخیر پرواز از مبدا طبیعتا تاخیر فرود در فرودگاه مقصد و تاخیر در بارگیری و پرواز بعدی را بدنبال دارد. 

قراملکی با قدردانی از صبر و شکیبایی مردم که متمدنانه با این موضوع برخورد کرده و به صورت حرفه‌ای با آن روبرو می شوند، گفت: در تاخیرات پروازی، ما طرف مردم و پیگیر مطالبات آنها هستیم تا شرکت های هواپیمایی این تاخیرات را به حداقل برسانند.

وی ادامه داد: متاسفانه عمر ناوگان هواپیمایی کشور بالا است و بروز نقص فنی در برخی هواپیماها مانع از پرواز به موقع شده و تا زمانیکه هواپیما تاییدیه عملیاتی بودن را دریافت نکند، اجازه پرواز ندارد. 

قراملکی اظهار کرد: اگر چه تاخیر و کنسلی پروازها قابل توجیه نیست و مسافرین حق دارند در زمان مقرر پروازشان انجام شود اما این تاخیری ها تنها مختص پروازهای فرودگاه ارومیه نیست و براساس آمار شرکت فرودگاه ها در کل کشور پروازهای تاخیری و کنسلی متاسفانه درصد بالایی را به خود اختصاص داده است. 

قراملکی در خصوص تاخیر سه ساعته پرواز شب گذشته  ارومیه به تهران نیز گفت: پرواز هواپیمایی آتا که مقرر بود از تهران به مقصد ارومیه انجام شود به دلیل نقص فنی صورت نگرفت و همین امر موجب تاخیر ۳ ساعته پرواز ارومیه به مقصد تهران شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز