خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان در گفت‌وگو با ایلنا:

سمنان ۴۱ مدرسه دو نوبته دارد/ جابجایی دانش آموزان به دلیل " رانش زمین"

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۹۳۱

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان با بیان اینکه در دو سال اخیر سه مدرسه دو نوبتی به مدارس این استان اضافه شده، گفت: ما ۴۱ مدرسه دو نوبته داریم و رسیدگی به ۹۴ مدرسه تخریبی در اولویت ماست.

«عادل خالقی ثمرین» مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص سرانه فضای آموزشی در این استان و تاثیر طرح مولدسازی در افزایش این فضاها گفت: سه قوه نشستی داشتند و هیاتی هفت نفره در سطح کشور در وزارت اقتصاد و دارایی تشکیل شده تا فضاهای مورد نظر برای مولدسازی را شناسایی کنند. ما نیز جلساتی تشکیل داده‌ایم و از نظر فضای آموزشی دچار مشکلاتی هستیم؛ براین اساس با روسای مناطق و مدیران شهرستان‌هایمان جلساتی تشکیل دادیم و گفتیم اگر فضایی هست که می‌توان آن را مولدسازی و بهینه‌سازی کرد، حتما شناسایی کنند و بعد امور حقوقی ما آن را بررسی خواهد کرد تا ببینیم آیا می‌توانیم در زمینه مولدسازی از آن بهره ببریم یا خیر؟ به هرحال مولدسازی یک قانون شده و تا دو سال فرصت داریم و باید از فضاهایمان بهترین استفاده را در جهت مولدسازی ببریم. 

او در ادامه در خصوص اینکه آیا آموزش و پرورش سمنان فضاهای مازاد قابل توجهی دارد؟ بیان کرد: ما در سمنان هزار و ۱۵۴ مدرسه داریم و اگر فضاهای مازاد زیادی داشتیم، در حال حاضر ۴۱ مدرسه ما دو نوبته نبودند. ما املاک مازاد نداریم در واقع پروژه‌هایی در دست ساخت داریم که وقتی به پایان برسند ممکن است مدارس ما را از حالت دو نوبته بودن خارج کنند یا ملک استهلاکی را به ملکی نو تبدیل می‌کنیم و... 

خالقی در مورد افزایش مدارس دو نوبته در سالهای اخیر نیز اظهار کرد: در دو سال اخیر سه مدرسه دو نوبتی به مدارس ما اضافه شده است. به عنوان نمونه، ما یک مدرسه‌ای به نام «دوازده فروردین» داشتیم که سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به ما گفت که این مدرسه دیگر قابل استفاده نیست و ما ناچار شدیم دانش آموزان را به شیفت بعداز ظهر یکی از مدارس شاهد منتقل کنیم. همچنین افزایش جمعیت دانش آموزی نیز در این امر تاثیرگذار بوده است. 

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان در ادامه تصریح کرد: ما در سمنان ۴ هزار نفر افزایش جمعیت دانش آموزی داشتیم و این موضوع به هر حال چالش‌هایی ایجاد می‌کند و مدارس موجود پاسخگوی آن نیست یا در موردی دیگر رانش زمین در منطقه حسین آباد کالپوش در سمنان موجب شد دانش آموزان مدرسه‌ای که در این منطقه بودند را به فضاهای اشتراکی مناسبی ببریم البته در این منطقه خوابگاهی هم بود که آن‌ها نیز جابه‌جا شدند. بنابراین اگر املاکی باشد که در مولدسازی بتوان از آن‌ها بهره برد، احتمالا از شرایط دو نوبتی بودن مدارس ما کم می‌کند. 

او در خصوص مهاجرین و اتباع و تاثیر حضور آن‌ها بر افزایش کمبود فضای آموزشی در استان عنوان کرد: به هر حال این دانش آموزان نیز مهمان ما هستند و باید برای آن‌ها خدمت‌رسانی کرد، اما طبیعی است که حضور آن‌ها از نظر تعداد دانش آموز، وضعیت ما را از شرایط عادی خارج کرد. 

خالقی در ادامه با بیان اینکه درصد مدارس تخریبی سمنان زیاد است، توضیح داد: ما در حال حاضر ۹۴ مدرسه تخریبی در دستور ساخت و نوسازی داریم و بیشتر تلاشمان برای رسیدگی به این مدارس است و حالا با توجه به مولدسازی در کنار امر رسیدگی به مدارس تخریبی، اگر بتوانیم مراکز رفاهی و فرهنگی برای همکاران داشته باشیم این کار را هم خواهیم کرد، اما در حال حاضر احتمال این امر برای ما ضعیف است چرا که رسیدگی به آن ۹۴ مدرسه تخریبی و بازسازی آن‌ها اولویت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز