خبرگزاری کار ایران

جدیدترین راه های فرار مالیاتی قانونی + ( به حداقل رساندن هزینه های مالیاتی )

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۲۳۲

بسیاری از شرکت ها دغدغه پرداخت مالیات را دارند. به همین دلیل همواره به دنبال پیدا کردن راه های فرار مالیاتی هستند. به طور کلی پرداخت نمودن مالیات برای اشخاص حقیقی و حقوقی یک وظیفه قانونی به شمار می آید. اگربه دنبال راه های فرار مالیاتی قانونی هستین به صورت تیتر وار خدمتتون عرض میکنم برای توضیحات بیشتر به اخر مقاله مراجعه کنید :

  • پرداخت مالیات در فراخوان های عمومی
  • ارزیابی دقیق اسناد و مدارک هزینه ها
  • رسیدگی به وضعیت اموالی که زمینه مستهلک شدن دارد
  • نگهداری و ارائه فاکتور های تمامی هزینه ها
  • پیگیری قوانین معافیت های مالیاتی

برای پرداخت مالیات به صورت کاملا عادلانه و جلوگیری از هر گونه جریمه مالیاتی باید برخی نکات مهم را مورد توجه قرار داد. یکی از مهم ترین بخش‌ های درآمدی دولت، مالیات است که در بسیاری از کشورها نگاه مثبتی به این مسئله از جانب کسب و کارهای مختلف وجود ندارد.

اگر بخواهیم فرار مالیاتی را تعریف کنیم باید بگوییم به هر گونه تلاش غیر قانونی برای ممانعت از پرداخت مالیات فرار مالیاتی می گویند. البته مجازات هایی نیز برای فرار از پرداخت مالیات در نظر گرفته شده که می توان از سه ماه تا یکسال حبس تعزیری را نام برد.

اهمیت انجام حسابداری مالیاتی برای کسب و کار ها

به طور کلی حسابداری مالیاتی به عنوان یکی از شاخه های رشته حسابداری شناخته می‌ باشد که در آن حسابداران به تمامی صورت های مالی مربوط به امور مالیاتی تمرکز می‌ کند. هر کسب و کاری به پیگیری دقیق تمامی تراکنش‌ های مالی خود نیازمند است. زیرا ارائه مستندات مالی به سازمان امور مالیاتی با عنوان tax.gov.ir  بسیار مهم است.

بنابراین همه سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی که معاملات فصلی خرید و فروش را انجام می‌ دهند باید نهایتا تا یک ماه بعد از انجام معامله به سازمان امور مالیاتی صورت معاملات خود را ارسال نمایند. ارسال مدارک می تواند به صورت الکترونیکی یا از طریق کاغذ و سی دی انجام شود. در این میان آنچه مهم است ارسال به موقع مدارک می باشد تا از هر گونه جریمه برای شرکت ها جلوگیری شود.

جدیدترین راه های فرار مالیاتی قانونی + ( به حداقل رساندن هزینه های مالیاتی )

معرفی جدیدترین راه های فرار مالیاتی قانونی

بسیاری از شرکت ها و سایر کسب و کارها به دنبال راه هایی برای پرداخت کمتر مالیات و یا ترفند هایی برای استفاده از تخفیف های مالیاتی هستند. به طور کلی راه های فرار مالیاتی مختلفی وجود دارد که افراد می توانند از روش های گوناگون برای کاهش مالیات و یا استفاده از تخفیف های مالیاتی استفاده کنند. در ادامه به معرفی جدیدترین راه های فرار مالیاتی قانونی می پردازیم:

  • پرداخت مالیات در فراخوان های عمومی

در واقع پرداخت به موقع مالیات موجب می شود تا از تخفیف های مالیاتی بهره مند شوید. اگر شما نیز جز گروه مودیان مالیاتی باشید که به مدت سه سال پشت سر هم اظهار نامه مالیاتی خود را در زمان مقرر به سازمان امور مالیاتی تسلیم می کنند؛ به عنوان تشویق و یا تخفیف مالیاتی ۵ درصد از کل مالیات سال را پرداخت نخواهید کرد. بنابراین این روش نیز می‌ تواند یکی از راه های فرار مالیاتی برای کسب و کارهای مختلف به شمار آید. از طرف دیگر معاملات فصلی نیز مهلت سی روزه برای تسلیم اظهار نامه مالیاتی دارند.

  • ارزیابی دقیق اسناد و مدارک هزینه ها

بر اساس قوانین مالیات هر ساله افراد باید بر اساس درآمد و سود حاصل از آن ها در کسب و کارهای مختلف محاسبه شده و تمامی استهلاک و دارایی ها از آن کسر می گردد. بنابراین تنظیم تمامی سندهای هزینه های مختلف به صورت دقیق می تواند بسیاری از هزینه پرداختی به سازمان مالیات را کاهش دهد. در این حالت بدون نیاز به پیدا کردن راه های فرار مالیاتی میزان پرداخت مالیات مبلغی منطقی خواهد شد.

  • رسیدگی به وضعیت اموالی که زمینه مستهلک شدن دارد

هر کسب و کاری برای فعالیت خود به یک سری ابزار آلات نیاز دارد. به مرور زمان ممکن است این تجهیزات و ابزار آلات دچار فرسودگی و افت قیمت شوند. به همین دلیل یکی از وظایف حسابداری مالیاتی ارائه یک گزارش در قالب اظهارنامه مالیاتی سالانه برای افزایش بهره مندی از تخفیفات مالیاتی است. بنابراین حسابداری دقیق و رسیدگی به وضعیت اموالی که دارای زمینه استهلاک استند نیز می تواند یکی دیگر از راه‌ های فرار مالیاتی باشد.

  • نگهداری و ارائه فاکتور های تمامی هزینه ها

در نظر داشته باشید که تمامی هزینه ها از جمله هزینه های مربوط به صبحانه یا ناهار مأموریت کارکنان شرکت و یا هزینه پارکینگ و ... که به نظر ناچیز می رسد، در طول سال تبدیل به مبالغ بسیار زیادی می شود. بنابراین جمع آوری تمامی فاکتور های این هزینه ها می تواند کاهش چشمگیری در میزان مالیات پرداختی شرکت ها داشته باشد. بنابراین در نگهداری تمامی فاکتور های هزینه های خود غافل نباشید.

  • پیگیری قوانین معافیت های مالیاتی

در نظر داشته باشید که با استخدام یک گروه حسابداری مالیاتی می توانید از تمامی تخفیفات، تشویق و قوانین معافیت اطلاع داشته باشید. بنابراین ممکن است هر ساله با توجه به درآمد، بعضی از مشاغل و خدمات از پرداخت بخشی از مالیات معاف گردند. بنابراین پیگیری ابلاغیه ها، قوانین و تبصره های جدید مالیاتی نیز می تواند یکی از راه‌ های فرار مالیاتی برای کسب و کار ها محسوب شود.

جدیدترین راه های فرار مالیاتی قانونی + ( به حداقل رساندن هزینه های مالیاتی )

خدمات حسابداری مالیاتی برای کسب و کار ها

به طور کلی می‌ توان گفت هدف اصلی از استخدام گروه حسابداری مالیاتی برای شرکت ها، بررسی ورود و خروج وجوه نقدی و غیر نقدی به سازمان های مختلف است. بنابراین رسیدگی به مواردی مانند مالیات بر درآمد، پیگیری معافیت های مالیاتی، محاسبه کردن هزینه های قابل قبول مالیاتی و ... را بر عهده دارد.

شرکت های حسابداری مالیاتی تمام تلاش خود را می کنند تا مانع از جرایم مالیاتی سنگین برای کسب و کار ها  شوند. از طرف دیگر با فراهم کردن راه هایی برای بهره مندی از معافیت ها، تشویق ها و تخفیفات مالیاتی مانع از ضرر رساندن به شرکت ها می شوند. حسابداری مالیاتی شما را با راه های فرار مالیاتی قانونی آشنا می کند.

برای مشاوره مالیاتی خوب می توانید شرکت آرسین تراز که یکی از شرکت حسابداری و معتبر در تهران است بهره ببرید با مشاوره مالیاتی از این شرکت هزینه های خود را کاهش دهید و با اطمینان کامل کسب و کار خود را رونق و ادامه دهید . شرکت آرسین تراز به عنوان یکی از شرکت های مالیاتی معتبر و حرفه ای با پیگیری و بررسی کامل شرایط شرکت، تمام تلاش خود را برای استفاده از تشویق ها و معافیت‌ های مالیاتی شرکت شما انجام خواهد داد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز