خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک پارسیان خبر داد:

نسخه جدید همراه‌ بانک پارسیان طراحی شد

نسخه جدید همراه‌ بانک پارسیان طراحی شد
کد خبر : ۱۶۳۷۲۲۵

مدیرعامل بانک پارسیان گفت: هدف نهایی ما این است که بانکداری دیجیتال را تا حد امکان توسعه دهیم تا تجربه مشتریان بهبود یابد. کاهش زمان انتظار، افزایش سرعت خدمات و کاهش هزینه‌ها، باعث انتفاع همه ذی‌نفعان از این تحول خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ «بانک پارسیان» در آیین ویژه‌ای، از نسخه جدید و سکوی تازه سامانه "پارس وام" رونمایی کرد. این سامانه با هدف ارتقای خدمات بانکی، بهبود تجربه کاربران، و حرکت به سمت بانکداری دیجیتال توسعه یافته است.

این مراسم با حضور مدیرعامل بانک پارسیان، اعضای هیئت‌مدیره، همکاران این بانک، گروه معظم پارسیان و همچنین اصحاب رسانه برگزار شد. نسخه جدید سامانه "پارس وام" حاصل همکاری میان متخصصان فناوری اطلاعات، بخش اعتبارات بانک، شرکت کاسپین و سایر همکاران مرتبط است که با تلاش فراوان، این پروژه را به مرحله بهره‌برداری رسانده‌اند. 

تحول فناوری و نقش آن در زندگی امروز

در این مراسم جواد شکرخواه، مدیرعامل بانک پارسیان، با اشاره به تحولات اساسی در فناوری روز دنیا گفت: در دنیای امروز، چه بخواهیم و چه نخواهیم، فناوری و هوش مصنوعی به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده‌اند. دیگر کودکان مانند گذشته در کوچه‌ها هفت‌سنگ بازی نمی‌کنند و کتاب‌های فیزیکی کمتر در کتابخانه‌هایشان دیده می‌شود. اکنون، تمرکز و توجه نیز تغییر کرده است؛ افراد تنها چند دقیقه می‌توانند به یک موضوع علاقه‌مند بمانند.

او ادامه داد: صنعت بانکداری نیز از این تحولات مستثنی نیست. ارائه خدمات بانکی به روش‌های سنتی کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و هدف ما این است که خدمات را سریع‌تر، ارزان‌تر و آسان‌تر در اختیار مشتریان قرار دهیم و افزایش حجم خدمات و کاهش هزینه‌ها راهکاری است که به سود مشتریان و سیستم بانکی خواهد بود.

شبکه بانکی و تلاش برای خدمات نوین

شکر خواه افزود: در این راستا، گروه فناوری اطلاعات و داده‌پردازی تلاش‌های شبانه‌روزی خود را به کار گرفته‌اند تا سامانه‌های نوین بانکی را بهبود ببخشند. به‌عنوان مثال؛ نسخه جدید همراه‌بانک پارسیان طراحی شده که خدمات بانکی را با اولویت بالاتر به صورت دیجیتالی ارائه می‌کند. فاز اول این پروژه شامل پوشش خدمات شعب است که مراجعه حضوری بیشتری دارند.

مدیرعامل بانک پارسیان گفت: بسیاری از مشتریان در مناطقی زندگی می‌کنند که شعب بانکی در دسترس‌شان نیست، اما این دلیل نمی‌شود که از خدمات بانکی محروم باشند. توسعه بانکداری دیجیتال باعث شده است که خدمات در سراسر کشور در دسترس باشد.

توسعه فناوری و رقابت در بانکداری

شکر خواه ابراز داشت: کاهش تعداد شعب فیزیکی به معنی افزایش رقابت و کاهش حاشیه سود در بانکداری است. امروز، هر محصول جدید بانکی که معرفی می‌شود، ظرف کمتر از یک ماه در سایر بانک‌ها نیز ارائه می‌شود؛ بنابراین نوآوری و توسعه مستمر در فناوری اجتناب‌ناپذیر است.

او تصریح کرد: در این مسیر، نقش هوش مصنوعی بسیار پررنگ است. این فناوری نه‌تنها سرعت ارائه خدمات را افزایش داده، بلکه پاسخ‌های دقیق و هوشمندانه‌ای نیز ارائه می‌کند. تجربه نشان داده که اگر اراده جمعی وجود داشته باشد، می‌توان به تحول قابل‌توجهی در ارائه خدمات بانکی دست یافت.

چالش‌ها و فرصت‌های شغلی جدید

شکرخواه ادامه داد: ممکن است برخی نگران کاهش تعداد شعب و تأثیر آن بر فرصت‌های شغلی باشند، اما توسعه سامانه‌های دیجیتال خود به مهارت‌های جدیدی نیاز دارد و موقعیت‌های شغلی جدیدی ایجاد خواهد کرد. بنابراین، یادگیری مهارت‌های مرتبط با فناوری‌های نوین ضروری است.

او در خاتمه گفت: هدف نهایی ما این است که بانکداری دیجیتال را تا حد امکان توسعه دهیم تا تجربه مشتریان بهبود یابد. کاهش زمان انتظار، افزایش سرعت خدمات و کاهش هزینه‌ها، باعث انتفاع همه ذی‌نفعان از این تحول خواهد شد. ما در ابتدای این مسیر هستیم و برای رسیدن به موفقیت، باید همواره به نوآوری و توسعه ادامه دهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز