خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی:

زلزله خوی به آذربایجان شرقی آسیبی وارد نکرد / آماده باش استان برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان خوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۹۰۶

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه زلزله خوی در این استان نیز احساس شد، گفت: بر اثر لرزش این زلزله تاکنون خسارتی مالی یا جانی در شهرهای استان گزارش نشده است.

به گزارش ایلنا از تبریز، محمدباقر هنربر در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بلافاصله پس از وقوع زلزله در شهرستان خوی و احساس شدن آن در استان آذربایجان شرقی، تیم‌های ارزیابی وارد عمل شده و خوشبختانه تاکنون هیچ خسارت جانی و مالی در سطح استان گزارش نشده است.

وی با اشاره به آماده باش استان برای کمک به زلزله زدگان شهرستان خوی در استان معین آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: بنا بر دستور استاندار و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، سه گروه از تیم‌های امدادرسانی از جمله اورژانس، پنج گروه واکنش سریع هلال احمر و سگ‌های زنده یاب عازم منطقه شده‌اند.

وی تاکید کرد: تیم‌های امدادی، گروه های عملیاتی اورژانسی، جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی و اعضای ستاد بحران در آماده باش بوده و شهرداری‌های سطح استان نیز در آماده باش کامل برای اعزام تجهیزات و کمک به زلزله زدگان شهرستان خوی هستند.

محمدباقر هنربر افزود: به محض اعلام نیاز به امداد رسانی یا کمک از جانب گروه های عملیاتی آذربایجان‌شرقی گروه‌های دیگری آمادگی کمک به مردم آسیب‌دیده احتمالی یا زلزله زده استان مجاور را دارند، همچنین تعدادی چادر و بسته‌های غذایی به منطقه اعزام شده و این کمک‌ها در صورت نیاز تداوم خواهد داشت.

اعزام 3 دستگاه آمبولانس به خوی

وحید شادی نیا، سخنگوی اورژانس استان آذربایجان شرقی نیز در این رابطه گفت: درپی زمین لرزه شدید خوی، سه دستگاه آمبولانس اورژانس همراه شش کارشناس اورژانس جهت امدادرسانی عازم خوی شد.

شاید نیا از آمادگی کامل بیمارستان ها و پایگاه های اورژانس استان آذربایجان شرقی خبرداد و افزود: تاکنون گزارشی از مصدومیت در سطح استان گزارش نشده است.

وی از هم استانی ها خواست به علت جابجایی احتمالی دودکش ها و اتصالات مراقب گازگرفتگی باشند و حتماً چک کنند.

براساس این گزارش، زلزله ۵.۹ ریشتری ساعت ۲۱:۴۵ شب گذشته هشتم بهمن خوی را لرزاند که در شهر تبریز و دیگر شهرهای اطراف احساس شد.

جزییات این زمین‌لرزه به شرح زیر است:

بزرگی: ۵.۹

محل وقوع: استان آذربایجان غربی - حوالی خوی

تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: ۱۴۰۱/۱۱/۰۸ ۲۱:۴۴:۴۴

طول جغرافیایی: ۴۴.۹۰

عرض جغرافیایی: ۳۸.۵۹

عمق زمین‌لرزه: ۷ کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:

۶ کیلومتری خوی (آذربایجان غربی)

۳۰ کیلومتری ایواوغلی (آذربایجان غربی)

۳۵ کیلومتری قره ضیاالدین (آذربایجان غربی)

نزدیکترین مراکز استان:

۱۱۷ کیلومتری ارومیه

۱۳۴ کیلومتری تبریز

این زلزله باعث ترس و وحشت مردم تبریز نیز شد و برخی ها برای درامان ماندن از پس لرزه ها به خیابان ها آمده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز