خبرگزاری کار ایران

معاون شهرسازی و معماری شهردار:

هفت هزار هکتار بافت شهری تبریز نیازمند بازآفرینی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۱۶۱

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز گفت: هفت هزار هکتار بافت شهری تبریز نیازمند بازآفرینی شهری بوده که سه هزار و ۸۰۰ هکتار آن مربوط به مناطق حاشیه‌نشین است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمد عزتی صبح امروز در نشست تخصصی آموزه‌های زلزله بم، اظهار کرد: بازآفرینی بافت فرسوده از ضرورت‌های کلانشهرها برای مقابله با بحران‌ها به شمار می‌رود و تبریز نیز در این بین یکی از شهرهای پرمخاطره کشور است.

وی افزود: ۲۴ هزار هکتار محدوده شهر تبریز است که تنها ۱۴ هزار هکتار آن محدوده شهری است و از طرفی ۷ هزار هکتار بافت شهری نیازمند بازآفرینی است. از این میزان سه هزار و ۸۰۰ هکتار مربوط به بافت فرسوده و حاشیه‌نشین است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز با بیان اینکه ۱۰۴ هزار نفر از شهروندان تبریز در بافت فرسوده سکونت دارند، گفت: در قوانین مدون کشوری تاکید زیادی بر جلوگیری از افزایش بافت فرسوده وجود دارد اما متاسفانه در مقام تامین بودجه، وعده‌ها به طور چشمگیری عملیاتی نشده و اعتبارات بازآفرینی شهری از سوی دولت محقق نشده است.

عزتی با اشاره به مسیرگشایی امتداد خیابان ۴۵ متری افزود: مهمترین رویکرد مدیریت شهری جلوگیری از افزایش حاشیه نشینی در شهر است و از این رو با تاکید شهردار تبریز در سال آینده کمربند سبز در محدوده بافت حاشیه‌نشین  اتوبان پاسداران و درختکاری در محدوده پارک بزرگ  احداث می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز تصریح کرد: بیش از ۵۷ درصد جمعیت کشور در ۱۸ شهر سکونت دارند و دولت باید برای حل معضل سکونت گاه‌های ناپایدار توجه ویژه داشته و در راستای تحقق سهم ۷۰ درصدی بودجه ای برای بازآفرینی حاشیه نشینی  نیز تلاش کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز