خبرگزاری کار ایران

جزییات اجراهای صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر در هفتمین روز/ یک اجرای بین‌المللی از تونس سه اثر از تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۸۳۸

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر جمعه هفتم بهمن‌ماه نیز اجراهای خود را در سالن‌های از پیش تعیین شده ادامه می‌دهد. طی این روز یک نمایش از تونس و سه اثر از تهران روی صحنه می‌روند. باقی اجراها به تئاتری‌های شهرستانی اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز جمعه هفتم بهمن‌ماه مصادف با برگزاری هفتمین روز از جشنواره بین‌امللی تئاتر فجر به دبیری کوروش زارعی است. 

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر امسال با حضور گسترده تئاتری‌های شهرستان برگزار شده است. طی این اتفاق چند گروه نمایشی از کشورهایی چون عراق، اردن، برزیل، روسیه، ارمنستان و اسپانیا نیز به ایران آمده‌اند تا در بخش بین‌الملل به اجرای آثارشان بپردازند. یکی دیگر از اتفاقات خوشایند برای اهالی تئاتر وجود بخش رقابتی است که امسال در قالب جایزه بزرگ صحنه‌ای برگزار می‌شود و گروه‌های متعددی از تهران و شهرستان‌ها در این قسمت به اجرای آثارشان خواهند پرداخت. 

تالار اصلی، چهارسو، سایه و قشقایی در مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج، تئاتر مولوی، همچنین دو تالار دکتر ناظرزاده و استاد سمندریان واقع در تماشاخانه ایرانشهر مکان‌هایی هستند که آثار شرکت کننده در بخش صحنه‌ای چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر در آن‌ها اجرا می‌شوند. تالار حافظ واقع در پهنه ررودکی نیز طی برگزاری بخش صحنه‌ای جشنواره میزبان یک اثر از تهران است. 

در روز پنجشنبه ششم بهمن‌ماه تئاتر «لومیر» به نویسندگی و کارگردانی تکسما مونوز از کشور اسپانیا در سالن چهارسو به اجرا شد تا به این ترتیب دومین گروه خارجی شرکت داده شده در بخش بین‌الملل، پس از عراق اثرش را اجرا کرده باشد. 

در ادامه نگاهی به آثار ثبت شده در جدول هفتمین روز جشنواره تئاتر فجر امسال:

تالار وحدت

در هفتمین روز از جشنواره تئاتر فجر یک اثر از کشور تونس طی یک سانس در ساعت ۲۰:۳۰ روی صحنه می‌رود. حافظ خلیفه کارگردان اثر کمدی الهی را برای اجرا انتخاب کرده است. مدت زمان این اثر شصت دقیقه است. 

مجموعه تئاترشهر

تالار اصلی

تالار اصلی تئاتر شهر در روز هفتم هم مانند روز ششم از جشنواره بین‌امللی تئاتر فجر، میزبان نمایشی به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی است که «مکبث زار» نام دارد. این اثر طی دو سانس ۱۷ و ۲۰ اجرا دارد و در بخش بین‌الملل روی صحنه خواهد رفت. 

تالار چهارسو

تالار چهارسو دیگر سالن مجموعه تئاتر شهر در هفتمین روز جشنواره میزبان یک نمایش از شهر بهشهر واقع در استان مازندران خواهد بود. 

این اثر با عنوان «مطرب آقا» نمایشی است به نویسندگی و کارگدانی مهیار هزارجریبی و در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ روی صحنه می‌رود. 

تالار سایه 

تالار سایه در هفتمین روز میزبان اثری از تهران خواهد بود که توسط رضا حسن‌خانی کارگردانی شده و «رستم و سهراب» نام دارد. این اثر با مدت زمان چهل دقیقه در دو سانس ۱۷ و ۱۹ روی صحنه می‌رود. 

تالار قشقایی

تالار قشقایی یکی دیگر از سالن‌های مجموعه تئاتر شهر در روز جمعه هفتم بهمن‌ماه یک اثر از شهر تهران را میزبانی خواهد کرد. این نمایش «آلاء» نام دارد و محمد کاظم تبار آن را نوشته و کارگردانی کرده. «آلا» طی دوسانس ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ اجرا خواهد داشت. 

تماشاخانه سنگلج

تماشاخانه سنگلج در روز جمعه هم مانند روز قبل طی دو سانس ۱۷ و ۱۹ میزبان یک اثر نمایشی از شهر پیشواست که «پهلوان قلیچ» نام دارد و رضا محمدیان و حسین قاسمی کارگردانی آن را به عهده داشته‌اند. مدت زمان این نمایش ۶۵ دقیقه است. 

تالار مولوی

سالن تئاتر مولوی نیز در روز جمعه طی دو سانس میزان نمایشی از پارس‌آباد است. این اثر با عنوان «بیگانه در خانه» را یاشار منوچهری کارگردانی کرده و عارف مهتاب نویسنده آن است. این نمایش در بخش رقابتی جشنواره روی صحنه می‌رود. 

تماشاخانه ایرانشهر

تالار ناظرزاده

سالن دکتر ناظرزاده روز جمعه هفتم بهمن هیچ‌کدام از نمایش‌های جشنواره تئاتر فجر را میزبانی نمی‌کند. 

سالن استاد سمندریان 

سالن استاد سمندریان هم میزبان یک اثر از شیراز است که «اسب قاتلین» عنوان آن است. این اثر را رضا گشتاسب نوشته و سیدمحمدهادی هاشم‌زاده کارگدانی آن را به عهده داشته است. «اسب قاتلین» طی سانس‌های ۱۸:۰۰ و ۲۰:۳۰ اجرا می‌شود. 

تالار حافظ

تالار حافظ روز جمعه میزبان نمایشی از مشهد است. این اثر به نویسندگی علی آزادنیا و کارگردانی آزاده آزادنیا «یک آسمان دو خورشید» نام دارد و طی سانس‌های ۱۸ و ۲۰:۳۰ اجرا خواهد داشت. مدت زمان این اثر پنجاه دقیقه است و در بخش ویژه روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز