خبرگزاری کار ایران

جزییات اجراهای صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر در ششمین روز/ تنوع در بخش‌های مختلف

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۸۱۴

امروز پنجشنبه ششم بهمن‌ماه ششمین روز برگزاری بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی جشنواره چهل و یکم فجر است. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به جزییات آثار و اجرای آنها در آخرین روز هفته.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این روزها اگر گذرمان به مرکز پایتخت بیفتد با پوسترها و گاه پلاکاردهایی با موضوع جشنواره تئاتر فجر مواجه می‌شویم. اغلب سالن‌های تئاتر دولتی تهران نیز درگیر و دار اجراهای گروه‌های شرکت‌کننده در چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر هستند. 

بخش صحنه‌ای و خیابانی چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر  به دبیری کوروش زارعی، روز شنبه یکم بهمن‌ماه طی برگزاری مراسم افتتاحیه و اعلام برگزیدگان دو بخش دیگر از این رویداد که قبلا برگزار شده، آغاز به کار کرده است. از روز اول تا روز پنجم به تاریخ چهارشنبه ۵ بهمن‌ماه ۳۵ گروه از تهران و دیگر شهرها در سالن‌های مربوطه به اجرای آثارشان پرداخته‌اند. در این میان اثر «طلغه الرحمه» نمایشی از کشور عراق به نویسندگی و کارگردانی محمد موید به عنوان یکی از تئاترهای بخش بین‌الملل در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه رفته است. 

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به آثاری که در روز ششم چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر در سالن‌های مختلف تهران روی صحنه می‌روند. 

تالار وحدت

در پنجمین روز از جشنواره تئاتر فجر نمایشی در تالار وحدت اجرا نخواهد شد. این در حالی است که تنها نمایش اجرا رفته در تالار وحدت «ایرانیان» به نویسندگی و کارگردانی رضا صابری است که طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه روی صحنه رفته. 

مجموعه تئاترشهر

تالار اصلی

تالار اصلی تئاتر شهر در روز پنجم از جشنواره بین‌امللی تئاتر فجر میزبان نمایشی به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی است که «مکبث زار» نام دارد. این اثر طی دو سانس ۱۷ و ۲۰ اجرا دارد و در بخش بین‌الملل روی صحنه خواهد رفت. 

تالار چهارسو

تالار چهارسو دیگر سالن مجموعه تئاتر شهر در ششمین روز جشنواره میزبان یک نمایش از کشور اسپانیا است که در بخش بین‌الملل قرار دارد. نام این اثر «لومیر» است و هنرمندی به نام نکسما موتوز نویسندگی و کارگردانی آن را به عهده داشته است. این اثر نمایشی طی دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ روی صحنه خواهد رفت. 

تالار سایه 

تالار سایه در روز پنجشنبه ششم بهمن‌ماه میزبان یک اثر رشت در بخش رقابتی است. این اثر «موکت‌بر» نام دارد و مجید کاظم‌زاده مژدهی آن را نوشته و کارگردانی کرده است. این اثر با مدت زمان هشتاد و پنج دقیق راس ساعات ۱۷ و ۱۹ اجرا خواهد داشت. 

تالار قشقایی

تالار قشقایی یکی دیگر از سالن‌های مجموعه تئاتر شهر در روز ششم جشنواره تئاتر فجر میزبان یک اثر دیگر در بخش رقابتی است. این اثر با نام «مردمان مرد» از شهر زاهدان به جشنواره آمده و ارسلان محبی نویسنده و کارگردان آن است.  «مردان مرد» طی سانس‌های ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ روی صحنه می‌رود. 

تماشاخانه سنگلج

تماشاخانه سنگلج نیز روز پنجشنبه طی دو سانس ۱۷ و ۱۹ میزبان یک اثر نمایشی از شهر پیشواست که «پهلوان قلیچ» نام دارد و رضا محمدیان و حسین قاسمی کارگردانی آن را به عهده داشته‌اند. مدت زمان این نمایش ۶۵ دقیقه است. 

تالار مولوی

سالن تئاتر مولوی نیز در آخرین روز هفته میزبان یک اثر از کرج است. این اثر با نام «کلاه قرمزی» در بخش بین‌الملل روی صحنه خواهد رفت. این کار را سیدمحمدرضا مرتضوی کارگردانی کرده است. مسعود بیگلری و امیررضا ملکی هم آن را نوشته‌اند. «کلاه قرمزی» راس ساعات ۱۶ و ۱۹ اجرا می‌شود. 

تماشاخانه ایرانشهر

تالار ناظرزاده

تالار ناظر زاده نیز در روز پنجشنبه ششم بهمن‌ماه میزان یک اثر از گچساران است که «دوخاطره خیس» نام دارد. این اثر با مدت زمان پنجاه دقیقه راس ساعات ۱۷ و ۲۰ اجرا دارد. 

سالن استاد سمندریان 

سالن استاد سمندریان یکی از سالن‌های ایرانشهر هم میزبان نمایشی از شهر یزد است. این اثر با کارگردانی سیدناصر امامی میبدی «ممدشاه» نام دارد و راس ساعات ۱۸:۰۰ و ۲۰:۳۰ اجرا می‌شود. 

تالار حافظ

تالار حافظ واقع در پهنه رودکی در روز پنجشنبه برای اولین بار یکی از آثار حضور یافته در جشنواره تئاتر فجر را میزبانی می‌کند. اثر یاد شده از بروجرد به تهران آمده نمایشی در بخش ویژه است. «ج مثل جنگ» نام این اثر نمایشی است پژمان شاهوردی آن را نوشته و مسعود کردی کارگردانش است. این نمایش راس ساعات ۱۸: و ۲۰:۳۰ روی صحنه خواهد رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز