خبرگزاری کار ایران

کارکنان آمبولانس‌ها و اورژانس انگلیس برای سومین بار در این ماه اعتصاب کردند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۸۹۹

کارکنان و پرسنل آمبولانس انگلستان در تشدید اختلافات بر سر حقوق کارمندان دست به اعتصاب تازه‌ای زده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از شبکه اسکای نیوز انگلستان، حدود ۱۵۰۰۰ نفر از کارکنان بخش اورژانس و آمبولانس انگلستان برای سومین بار در پنج هفته گذشته اعتصاب کردند. همچنین ۵۰۰۰ نفر از همکاران آن‌ها در شرکت پیمانکاری خدمات درمانی NHS در دو مرکز بیمارستانی در لیورپول انگلستان به آن‌ها ملحق شدند. همچنین اعتصابات بیشتری در هفته‌های آینده توسط پرستاران و سایر کارکنان NHS برنامه‌ریزی شده است. 

گفتنی است کارکنان و پرسنل آمبولانس انگلستان در تشدید اختلافات بر سر حقوق کارمندان دست به اعتصاب تازه‌ای زده‌اند. این دعوت به اعتصاب پس از آن صورت می‌گیرد که به نخست وزیر انگلیس گفته شد اگر منابع بودجه‌ای جدیدی برای پرداخت «عادلانه» به کارکنان بخش درمان بیاورد، می‌تواند اقدام به اعتصاب را متوقف کند و شروع به حل اضطراری مشکل کارکنان کند. 

اتحادیه کارکنان بخش آمبولانس‌ها و اورژانس‌ها در لیورپول به دولت هشدار داده است اگر در برابر درخواست‌ها برای آزاد کردن پول اضافی در بودجه دولت و شروع مذاکرات با اتحادیه‌ها برای پایان دادن به اعتصاب‌ها تلاشی نکند، اعتصابات تسری خواهد یافت. 

دستمزدهای بالاتر باعث می‌شود کارمندان باتجربه برای شغل‌های با دستمزد بهتر، بخش درمان و بهداشت انگلستان را ترک کنند و افراد بیشتری را تشویق کند که چنین کاری کنند. 

هزاران نفر از اعضای اتحادیه‌های کارکنان بهداشت و درمان شامل Unison، Unite و GMB در سراسر انگلستان و ولز قصد پیوند به اعتصاب را دارند زیرا آن‌ها نیز شرایط مشابه دارند. 

شارون گراهام (دبیرکل اتحادیه کارکنان یونایتد)، دولت را به داشتن «دلیل شوم» برای «عدم معامله» با پرستاران برای پایان دادن به اعتصاب آن‌ها متهم کرد. بسیاری از کارکنان خدمات اورژانس و آمبولانس انگلستان معتقدند علت فشار دولت به بخش خدمات آمبولانس در زمینه مالی بی‌پول بودن دولت نیست و قصد آن‌ها خصوصی‌سازی و واگذاری این خدمات به پیمانکاران بخش خصوصی‌ای است که با دولت تبانی کردند. 

در صورت گسترش اعتصابات، باربرها، نظافتچی‌ها، پرستاران، ماماها، دستیاران مراقبت‌های بهداشتی، کارکنان بخش بهزیستی و مددکاری بیمارستان و سایر کارکنان در مرکز بیمارستان‌های دانشگاه لیورپول و بیمارستان قلب این شهر مانند سایر شهرهای ولز و جنوب انگلستان نیز اعتصاب خواهند کرد. 

استیو بارکلی، وزیر بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی انگلستان اعلام کرده است: «این بسیار ناامیدکننده است که برخی از کارکنان آمبولانس به اعتصاب خود ادامه می‌دهند و بیماران را در معرض خطر قرار داده‌اند. 

وی اعلام کرده که با اتحادیه‌های کارکنان و نمایندگان اعتصابیون در حال پیشبرد مذاکره بر سر حقوق معوق و اختلافات مزدی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز