خبرگزاری کار ایران

راهپیمایی هزاران نفر از کارکنان بخش درمان اسپانیا برای عدالت پرداختی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۳۷۹

ده‌ها هزار نفر در مرکز مادرید در حمایت از کارکنان بهداشتی راهپیمایی کردند و خواستار شرایط کاری بهتر و تعادل در پرداخت حقوق میان بخش خصوصی و عمومی شدند تا عدالت پرداختی تضمین شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از رویترز، ده‌ها هزار نفر از کارکنان اسپانیایی بخش بهداشت روز یکشنبه این هفته در پایتخت این کشور (مادرید) به دلیل آنچه که به گفته آن‌ها تخریب سیستم بهداشت عمومی توسط حزب حاکم محافظه کار و تخریب معیشت است، تظاهرات کردند. 

بسیاری با پوشیدن کت‌های سفید و کوبیدن طبل، شعار می‌دادند: «تقویت بهداشت عمومی جرم نیست».

سخنگوی دولت گفت که در این تظاهرات حدود ۳۰۰۰۰ نفر از کادر درمان به خیابان آمدند که در نوع خود یک اعتصاب نیز محسوب می‌شود. 

دولت مادرید به رهبری «ایزابل آیوسو» از حزب محافظه کار موسوم به «حزب مردمی اسپانیا»، در سال‌های اخیر (به‌ویژه از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰) به دلیل ضعف کادر بیمارستان‌ها و مراکز مراقبت‌های بهداشتی اولیه، مورد انتقاد قرار گرفته است. معترضان می‌گویند که دولت خدمات بهداشت عمومی را برچیده و از ارائه دهندگان خدمات درمان خصوصی حمایت می‌کند. 

آنا انسیناس، ۶۲ ساله، پزشکی که در مراقبت‌های اولیه کار کرده است، گفت: «ما حدود ۴۰ یا ۵۰ بیمار در روز داریم و می‌توانیم برای هر کدام تنها ۵ دقیقه وقت بگذاریم! مشکل این است که آن‌ها به ما اجازه نمی‌دهند مراقبت مناسب از بیماران انجام دهیم.» 

آیوسو این اتهام را رد می‌کند که دولت او خدمات بهداشتی عمومی را به نفع بخش خصوصی از بین برده و می‌گوید: اعتراضات و اعتصابات توسط احزاب چپ و مخالف دولت در آستانه انتخابات منطقه‌ای و پارلمانی شروع شده است. هدف معترضان سیاسی است و قصد آن‌ها این است تا دولت محافظه کار اسپانیا را تضعیف کنند! 

در ماه گذشته نیز (یعنی در نوامبر)، ده‌ها هزار نفر در مرکز مادرید در حمایت از کارکنان بهداشتی راهپیمایی کردند و خواستار شرایط کاری بهتر و تعادل در پرداخت حقوق میان بخش خصوصی و عمومی شدند تا عدالت پرداختی تضمین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز