خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت:

تلاش می‌کنیم تعرفه اینترنت را تا ۲۰ درصد پایین بیاوریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۵۸

در حال حاضر پهنای باند بین المللی صدو ده و داخلی ۸۰۰ است و در آینده شبکه بین المللی سرعت چهار هزار و شبکه داخلی با سرعت بیست هزار در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

ایلنا: ‌ وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت: اینترنت در ایران گران است و تمام تلاش ما بر این است که قیمت تعرفه های اینترنت را تا ۲۰ درصد پایین بیاوریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود واعظی در مورد وضعیت شبکه ملی اطلاعات اظهار داشت: شب کذشته هم تعاریف و هم الزامات شبکه ملی اطلاعات در شورای عالی شبکه مجازی به تصویب رسید. این مصوبات طرحی که در قالب آن تمام خدمات ارائه شده در شبکه اینترنت ملی تعریف شده است.

وی با بیان این که در داخل شبکه ملی اطلاعات دولتی الکترونیک، سلامت الکترونیک، تجارت الکترونیک و انچه که ز ندگی مردم را نسهیل می کند در نظر گرفته شده است

وی خاطر نشان کرد: در هیچ جای دنیا ۲ اینترنت نداریم بنابراین در ایران نیز تمام سعی ما بر این است که یک کانال اینترنت در کشور راه اندازی شود که در آن بتوانیم ان اطلاعاتی را که در شبکه داخلی موجود است در اختیار مردم قرار دهیم و ان اطلاعانی را که در آن شبکه موجود نیست از شبکه بین المللی دریافت کنیم.

وی گفت: در حال حاضر پهنای باند بین المللی صدو ده و داخلی ۸۰۰ است و در آینده شبکه بین المللی سرعت چهار هزار و شبکه داخلی با سرعت بیست هزار در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با این وضع به هیچ وجه دغدغه ی که معلوم نیست از کجا آمده است هیچ جایگاهی ندارد و تمام سعی ما این است که مردم از اینترنیت برخوردار باشند

به گفته وزیر ارتباطات اینترنت در ایران گران است و تمام سعی ما ان است که بتوانیم تعرفه اینترنت را ۲۰ درصد پایین آوریم.

واعظی خاطر نشان کرد اینترنت در حال حاضر در کشور یک به بیست است، یعنی به ازای هر یک خدمت دهنده یک سرویس دهنده اینترنت بیست کاربر موجود است. در حالی که این دیزاین باید یک به هشت برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز