خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری استان عنوان کرد؛

ضرورت پیشگیری از خرید و فروش اقلام دارویی در عطاری‌های قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۱۰۳

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: گزارشات واصله و پرونده‌های ارجاعی به دستگاه قضایی حاکی از دخالت برخی افراد در امر پزشکی است که باید با شناسایی متخلفان این حوزه و اعلام مشخصات آنان به دستگاه نظارتی، از خرید و فروش اقلام دارویی در عطاری‌ها پیشگیری شود.

به گزارش ایلنا، علی فولیان با انتقاد از فرایند اجرای طرح دارویارگفت: مشکلات و چالش‌های طرح دارویار و دلایل همکاری نکردن دستگاه‌ها در این طرح باید مشخص شود، چون این طرح قرار بود مشکلات کمبود دارو و عدم عرضه را مرتفع کند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین عنوان کرد: عدم شناسه گذاری کالا و عدم الصاق برچسب اصالت بر کالا و محصولات سلامت محور از مصادیق عرضه کالای قاچاق و تقلبی هستند.

وی افزود: در حوزه قاچاق کالاهای سلامت محور با توجه به اینکه سلامت جامعه از مصادیق حقوق عامه بوده و عرضه کالاها به صورت قاچاق و تقلبی، سلامت عمومی جامعه را دچار مخاطره می‌کند، دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌های مسئول باید بر نحوه عرضه این کالاها و تجهیزات پزشکی به نحو قانونمند و استاندارد نظارت کنند تا سلامت مردم تضمین شود.

این مقام قضایی استان اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید بر، برچسب اصالت بر روی تمامی محصولات سلامت محور نظارت کند. سازمان‌های بیمه گر هم باید بر اساس تاییدیه اصالت کالا، هزینه‌های بیمه را پرداخت کنند.

فولیان گفت: در خصوص عرضه قرص برنج که تهدیدی برای سلامت و بهداشت عمومی است، نیز بر نظارت هرچه بیشتر این اقلام در سم فروشی‌ها و عطاری‌ها، مورد تاکید است.

وی ضمن تاکید بر نظارت هرچه بیشت ربر قیمت گذاری داروها در داروخانه‌ها و همچنین بر چگونگی تامین اقلام دارویی توسط این نهادها عنوان کرد: اولین گام در پیشگیری از قاچاق کالاهای سلامت محور، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی و فرهنگ سازی و آشنایی مردم و متصدیان خرید و فروش این کالاها در خصوص آثار و مضرّات آن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز