خبرگزاری کار ایران

تعیین تکلیف ساختمان های ناایمن شهر

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۹۴۷

شهردار تهران درباره عدم اعلام اسامی ساختمان‌های ناایمن گفت: تیم‌های ارزیابی مشترک میان ۹ دستگاه پس از انجام بررسی‌های لازم، ناایمن بودن ساختمان‌ها را به مدیران آنها اعلام می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زاکانی در پایان سومین جلسه قرارگاه ایمنی کاربردی کلانشهر تهران که عصر امروز در ساختمان شهرداری تهران برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران درخصوص اعلام اسامی ساختمان‌های نا ایمن در تهران گفت: کاری که آغاز شده اهتمام ویژه جمعی است که در مدیریت شهری دوره ششم نسبت به این موضوع اهتمام ویژه‌ای داریم.

وی ادامه داد: مساله‌ای که امروز در مورد ساختمان‌های ناایمن وجود دارد، برای دوره‌های گذشته نیز بوده اما کاری نکردند و با فرار رو به جلو و داد و بیداد اعلام می‌کنند که مسئولیت نداشتند در حالی که مسئولیت داشته‌اند اما دقت نکرده‌اند لذا ما با میراثی مواجه هستیم که از گذشته به جا مانده است.

شهردار تهران با بیان اینکه جان مردم و ایمنی شهر برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: لذا از سال قبل جلسات و اقدامات کارشناسی را آغاز کردیم و مقرر شد در هشت سرفصل مهم در مدت یک ماه تعیین تکلیفی برای راهکارهای این موضوع انجام شود.

زاکانی تصریح کرد: موضوعاتی امروز مطرح است که برای جبران آن اعداد و ارقام نجومی نیاز است اما وظیفه ما انجام این موارد است چراکه یک موی شهروندان ما بیش از این رقم‌ها ارزش دارد. لذا طرح جایگزین و پیشنهاد جایگزین باید ظرف مدت یک ماه برای این موضوعات مشخص شود. از دستگاه‌ها قضایی و وزارت راه و شهرسازی نیز در این مسیر کمک خواهیم گرفت.

زاکانی تاکید کرد: در جلسه امروز اسامی ساختمان‌هایی مطرح شد که شهرداران مناطق محل قرارگیری آنها نیز در جلسه حضور داشتند. البته در منطقه ۱۲ ساختمانی نبود که در این جلسه مطرح شود، اما قطعاً ساختمان‌های ناایمن این منطقه نیز بررسی می‌شود. ۱۶ هزار ساختمان برای اولین بار در کشور توسط تیم‌های ارزیاب مشترک میان ۹ دستگاه از ابعداد مختلف ایمنی و نه فقط آتش‌نشانی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی درخصوص عدم اعلام اسامی ساختمان‌های نا ایمن تهران نیز گفت: ما موضوع را به خود مجموعه‌ها اعلام می‌کنیم. در حقیقت شناسنامه‌هایی برای ساختمان‌ها تهیه می‌شود که مشخص می‌کند آیا ساختمان نیاز به این ایمنی دارد یا خیر و به خود مجموعه اعلام می‌شود. اگر اجباری نیاز باشد این کار را می‌کنیم همانطور که برخی مقاومت‌ها در گذشته وجود داشته که منجر به پلمب شده است. بی‌تردید ایمنی برای ما مهم است.

شهردار تهران در اعلام خبری خوش به شهروندان تهرانی گفت: این قطار به راه افتاده و بنا داریم ساختمان‌های نا ایمن تهران را تعیین و تکلیف کنیم. در حال حاضر بخش زیادی از معضلات چند ده ساله را تعیین تکلیف کردیم و برخی دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

زاکانی در پاسخ به سوالی درخصوص اظهارنظر برخی اعضای دوره گذشته شورای شهر تهران درخصوص موضوع آلودگی هوا و اعلام کناره‌گیری شهردار تهران گفت: آنها در گذشته وظیفه داشته‌اند اما ترک فعل کرده‌اند و کار انجام نداده‌اند. آرزوهای خود را اعلام می‌کنند که عرضه انجام آن را هم ندارند لذا علایق‌شان را که نبود ماست، اعلام می‌کنند که البته خنده‌دار است. حرف‌های آنها جز خنده برای ما هیچی ندارد اما جز کار اقدامی نمی‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز