خبرگزاری کار ایران

ارزیابی بوستان ها و پارک های شهر /برای موضوع ایمنی پیشقدم هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۸۹۳

شهردار تهران از ارزیابی پارک ها و بوستان های شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا علیرضا زاکانی شهردار تهران در سومین جلسه قرارگاه ایمنی کالبدی کلان شهر تهران گفت: موضوع ایمنی یک موضوع بین بخشی است اما ما باید در توسعه ایمنی شهر پیشقدم باشیم و رویه قبلی که فرافکنی بوده است را باید کنار بگذاریم و رویه درست که مسئولیت پذیری است را پیشه کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه ما مقرر کردیم تا پایان شورای ششم همه مشکلات قدیمی تهران تعیین تکلیف شود،گفت: کمیسیون ماده ۵ رویکرد خود را تغییر داد تا عملا بتواند گشایشی را برای مردم ایجاد کند موضوع ده کن و ده ونک تعیین تکلیف شد و امروز تقریبا تمام موضوعات شهر فعال می شود تا بتوانیم بخش های فرسوده شهر را با منطق نوسازی پیش برده و یک محله با کیفیت داشته باشیم در همین زمینه تبدیل نقاط به شدت حادثه خیز به نقاط ایمن با ظرفیت یکی از برنامه های ما است.

وی ادامه داد: در گذشته فقط از بعد آتش نشانی ایمنی ساختمان سنجیده می شد اما الان ۱۶ هزار ساختمان هدف گذاری شده است تا بتوانیم از ابعاد مختلف این ساختمان ها را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: این کار ما را امیدوار می کند که در آینده یک نقشه راه برای برون رفت از مشکلات شهر داشته باشیم. 

وی درباره تعیین مولفه های سلامت ایمنی و محیط زیستی شهر گفت: بعد از حادثه دلخراش در منطقه ۱۵ یک کار جدی درخصوص بوستان‌ها شکل گرفت و بالغ بر ۱۹۰ هزار مورد بررسی شد و ۱۵۰ هزار دارای مولفه های مطلوب است اما ۳۷ هزار مورد باید اصلاح شود که میزان آن متفاوت است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: یک زمانی هم ما این موضوعات را به میراث برده و قرار است به میراث بگذاریم برای همین تلاش می کنیم شیرینی ها را به میراث بگذاریم. 

زاکانی درباره ساختمان‌های پرخطر نیز تصریح کرد: مقرر شد تا ظرف یک ماه معاون هماهنگی امور مناطق و معاونت‌ شهرسازی برنامه های خود را برای تعیین تکلیف ساختمان‌های پرخطر در برخی مناطق ارائه دهند تا در شهرداری بدانیم نقشه راه مان در خصوص این موضوعات چیست تا شهر را از این تب و تاب در بیاوریم. ما درخصوص استحکام بخشی و اقدامات لازم نیازمند همکاری همه دستگاهها از جمله دستگاه قضا و پلیس هستیم.

زاکانی درباره گودهای پرخطر تهران گفت: دو الی سه گود تعیین تکلیف شده اند. در حال حاضر عدد و رقم ها در این خصوص باهم همخوانی ندارد و باید به عدد مشخصی در این زمینه برسیم همچنین درخصوص ترکیب گودها باید تا یک ماه تعیین تکلیف شود.

وی درباره ساخت و سازهای غیرمجاز ادامه داد: هم دستگاه قضایی و هم انتظامی و شهرداری دست به دست هم دادند تا با تدبیر جلوی خلاف گرفته شود. از همین رو باید سازمان نوسازی تا یک ماه دیگر برنامه ای درخصوص این ها ارائه کند. 

وی درباره فرونشست گفت: فرونشست عملا گسترش پیدا کرده است. به هر حال با برداشت آب‌های زیرزمینی این شرایط تشدید خواهد شد طرحی در این خصوص در حال آماده سازی است و باید یک کار جدی در تهران در این خصوص انجام شود و مشخص شود این پدید چه ابعادی در تهران دارد. 

شهردار تهران گفت: بالغ بر ۶۰ هزار رای کمیسیون ماده ۱۰۰ در تهران داریم. ما برای آینده این تکلیف را داریم که از این روند ممانعت کنیم اما آنچه در گذشته بوده با مواردی که ایمنی را رعایت کرده اند باید بررسی شوند. 

وی تصریح کرد: این موضوع صرفا به تهران مربوط نمی شود اما طبق پیگیری های انجام شده از مجموعه کلانشهرهای کشور به دنبال این هستیم که یک تصمیم ملی در این زمینه گرفته شود. 

زاکانی درباره اعتبارات گفت: باید ظرفیت های قانونی که می تواند ما را به سمت ایمنی بخشی پیرامون سوق دهد و تکالیف دستگاهها هم است مشخص شود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز