خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش خبر داد؛

استقرار سامانه ارتقایافته «باور ۳۷۳» در چرخه پدافندی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۰۳۴

امیر سرتیپ صباحی‌فرد از استقرار سامانه پدافندی ارتقایافته باور ۳۷۳ که قابلیت درگیری با اهداف برد بلند را دارد، در چرخه پدافندی کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با دفاع‌پرس، با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در سطح این نیرو، اظهار داشت: نیروی پدافند هوایی ارتش یک نیروی پویا، اثرگذار و رو به تکامل است که روز به روز با گذشته‌اش تفاوت دارد. این تفاوت‌ها به جهت حرکت تکاملی این نیرو در حوزه ارتقای توان عملیاتی و به‌کارگیری تجهیزات راهبردی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: امروز نیروی پدافند هوایی ارتش در حوزه‌های مختلف کشف، شناسایی و درگیری از بهترین و توانمندترین سامانه‌هایی که در سطح جهانی هستند، برخوردار است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به دستاوردهای این نیرو در حوزه مقابله با تهدیدات هواپایه گفت: طی هفته‌های گذشته، نیروی پدافند هوایی ارتش با همکاری صنعت دفاعی کشور برد راداری و موشکی سامانه بومی باور ۳۷۳ را افزایش قابل ملاحظه‌ای داد که این اقدام در سطح جهانی، کم‌نظیر است.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد عنوان کرد: سامانه باور ۳۷۳ مدتی به جهت افزایش توان و برد عملیاتی، از چرخه دفاعی نیروی پدافند هوایی ارتش خارج شد و مورد ارزیابی عملیاتی قرار گرفت و امروز این سامانه ارتقایافته، در مدار عملیاتی کشور قرار گرفته و مأموریت خود را به بهترین شکل در بخش مقابله با تهدیدات بُردبلند انجام می‌دهد.

وی با اشاره به تهدیدات پیش رو خاطرنشان کرد: امروز این اطمینان را به ملت شهیدپرور و متدین ایران اسلامی می‌دهیم که فرزندان شما در نیروی پدافند هوایی ارتش تا سر حد جان ایستاده‌اند و اجازه نخواهند داد که دشمن کوچک‌ترین تعرضی به آسمان کشورمان داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز