خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:

۹۰ نفر از دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر از زندان آزاد شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۵۱۱

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: در ۴۸ ساعت گذشته ۹۰ نفر از افرادی که در این اغتشاشات حضور داشتند با دستور رئیس قوه قضائیه شامل رافت اسلامی شده و آزاد شدند.

به گزارش ایلنا، ناصر عتباتی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای حفظ حقوق شهروندی با اشاره به شمول رأفت اسلامی نسبت به تعدادی از شرکت کنندگان در اغتشاشات اخیر اظهار کرد: در ۴۸ ساعت گذشته ۹۰ نفر از افرادی که در این اغتشاشات حضور داشتند با دستور رئیس قوه قضائیه شامل رأفت اسلامی شده و آزاد شدند و این مصداق بارز حفظ حقوق شهروندی است.

وی ادامه داد: میزان شکایات در خصوص نقض حقوق شهروندی در استان آذربایجان غربی نسبت به سایر استان‌های کشور در کمترین میزان خود قرار دارد و این نشان از این است که مجموعه‌های حفظ حقوق شهروندی و نظارتی در این استان به خوبی عمل می‌کنند.

عتباتی با بیان اینکه شورای حفظ حقوق شهروندی با توجه به مبانی قانونی و شرعی، از مراجع تضمین کننده اجرای قانون حفظ حقوق شهروندی است، گفت: یکی از سیاست‌هایی که قوه قضائیه و به تبع آن دستگاه قضائی استان به جد پیگیر آن است حفظ حقوق شهروندی است.

وی ادامه داد: شورای حفظ حقوق شهروندی با توجه به مبانی قانونی و شرعی، از مراجع تضمین کننده اجرای قانون حفظ حقوق شهروندی می‌باشد که پیگیر اجرای آن است و اجازه نمی‌دهد که بی قانونی در این زمینه رخ دهد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در ادامه گفت: نهادهای به اصطلاح حافظ آزادی و کرامت انسانی و حقوق بشری که خود مصداق بارز زیر پا قرار دادن حقوق انسانی و بشری هستند، ایران اسلامی را در بحث حقوق شهروندی با اتهامات بی اساس هدف قرار داده اند، این در حالی است که اساس جمهوری اسلامی بر پایه دین مترقی اسلام همواره حافظ کرامت و ارزشهای انسانی بوده و است و این مهم از اصول آن است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدپور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات هیأت‌های بازرسان حقوق شهروندی استان بیان داشت که این هیأت‌ها در سه گروه ساماندهی شده‌اند که به طور گردشی شمال، جنوب و مرکز استان را از لحاظ رعایت حقوق شهروندی در دوره‌های سه ماهه مورد بازرسی قرار می‌دهند.

در ادامه جلسه سایر اعضا نیز به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود درخصوص دستورات جلسه پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز