خبرگزاری کار ایران

تجدید چاپ «تاریخ فلسفه چین»، «گاندی کهن همچون کوه‌ها» و «وجدان بیدار»

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۱۴۷

چند جلد کتاب از مجموعه کتاب‌های منتشر شده توسط نشر فرزان روز تجدید چاپ شدند. از جمله این کتاب‌ها می‌توان به «تاریخ فلسفه چین»، «گاندی کهن همچون کوه‌ها» و «وجدان بیدار» اشاره داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «تاریخ فلسفه چین»، «گاندی کهن همچون کوه‌ها» و «وجدان بیدار» ازسوی نشر فرزان روز تجدید چاپ شدند. 

«تاریخ فلسفه چین» 

کتاب «تاریخ فلسفه چین» نوشته فانگ یو لان با ترجمه فرید جواهرکلام به چاپ سوم رسیده است. این کتاب سعی دارد تاریخ را به اختصار بیان کند. در این میان داستان‌های فلسفی چینی را با زبانی روان و ساده بیان کرده. همچنین نحوه ورود فلسفه به چین و بسیاری از فلسفه‌های موجود در کشور چین از فلسفه تائو، کنفوسیوس، منسیوس، لائوتزو گرفته تا مکتب‌های گوناگون فلسفی موهیست‌ها، یین یانگ و مانند آن را توضیح داده است. 

در پشت جلد کتاب آمده است: 

منزلتی را که فلسفه در تمدن چین به خود اختصاص داده است، می‌توان با منزلتی که دین در سایر تمدن‌ها به دست آورده است قابل قیاس دانست. چین، در تاریخ و فرهنگ بس طولانی خود، همواره برای فلسفه جایگاهی ویژه قائل بوده است. کتاب حاضر که به قلم یکی از اساتید چینی فلسفه چین نگارش یافته تاریخ طولانی و پر فراز و نشیب و آموزنده فلسفه چین را به شرحی موجز و دقیق بازگو می‌کند. 

«گاندی کهن همچون کوه‌ها» 

کتاب «گاندی کهن همچون کوه‌ها» نیز که توسط ساروپالی رادا کریشنان گردآوری شده با ترجمه الهام نظری و با گفتاری از داریوش شایگان به چاپ دوم خود رسیده است. 

در کتاب حاضر، از اندیشه‌ها و نوشته‌های گاندی، با مشاهده ابعاد بسیاری از تفکرات معنوی او که به‌واسطه صراحت و شفافیت در کلامش، خواننده را قدم‌به‌قدم با خود همراه می‌سازد، می‌توان به عمق دلایل او بر تأکید بر «آهیم سا» یا خشونت پرهیزی آگاه گشت. 

این کتاب با شمارگان ۷۰۰ نسخه و با قیمت ۷۵ هزار تومان در بازار کتاب ارائه شده است. 

«وجدان بیدار» 

کتاب «وجدان بیدار» نیز با تاکید بر تسامح یا تعصب به قلم اشتفان تسوایگ و با ترجمه سیروس آرین‌پور به چاپ هشتم رسیده است. 

این کتاب سرگذشت زندگانی یکی از مردان گرانمایه سده شانزدهم میلادی است که ارج و قدرش حتا تا به امروز نشناخته مانده است. او در آن عصر ظلمت، در بحبوحه جنبش اصلاح دینی، علیه دنیا پرستی پاپ‌ها و سلطنت ظالمانه‌شان صدای خود را بلند می‌کند. نام او سباستین کاستلیو است. 

در پشت جلد کتاب آمده است: 

«آدمکشی، هرگزا، دفاع کردن از مکتبی نیست، آدم کشتن است و بس.» چه رساست این سخن، در راستی و روشنی نامیراست این سخن و انسانی‌ترین کلام‌هاست این سخن. با این یک جمله که گویی از پولاد سخت ساخته شده، سباستین کاستلیو تا باد روزگار، حکم همه پیگردهای عقیدتی و جهان نگرانه را بر زبان رانده است…

بیژن تلیانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز