خبرگزاری کار ایران

رشد 70 درصدی عوارض پرداختی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۳۷۴

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی از واریز بیش از 2 هزار و 890 میلیارد ریال عوارض مالیات بر ارزش افزوده در آذربایجان غربی تا پایان مهر ماه سال 1401 خبر داد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 70 درصد رشد دارد.

به گزارش ایلنا، جعفر پورمختار با بیان اینکه تا پایان مهر ماه امسال از محل مشارکت مردم استان در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، مبلغ 2 هزار و 890 میلیارد ریال عوارض مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری ها و فرمانداری های استان واریز شده است گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 1 هزار و 793 میلیارد ریال بود، 70 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه 48 شهرداری و 1 هزار و 975 دهیاری در  آذربایجان غربی از مزایای عوارض پرداختی ارزش افزوده برخوردار می شوند، اظهار داشت: این عوارض با هدف استفاده در امور عمرانی و توسعه خدمات عمومی و زیرساخت های عمران شهری و روستایی بر اساس جمعیت شهرها و روستاها به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز می‌شود.

پورمختار در ادامه، عوارض مالیات بر ارزش افزوده را یک منبع درآمدی پایدار برای امور عمرانی وتوسعه شهرها و روستاها عنوان کرد و افزود: این منبع درآمدی یکی از بسترهای بازگشت مستقیم آثار مثبت مالیات بر ارزش افزوده پرداختی توسط مردم به خودشان است.

وی ادامه داد: از ابتدای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از مهر ماه 1387 در استان، شهرداری ها و دهیاریهای استان آذربایجان غربی از بالغ بر 19 هزار و 640 میلیارد ریال عوارض مالیات بر ارزش افزوده برخوردار شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز