خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

کمبود نیروی ماهر و کارگر ساده در استان یزد/ کاهش نرخ بیکاری در تابستان سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۷۶۹

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه نگرش بیکاران استان یزد باید به کار تغییر کند، گفت: واحد‌های تولیدی نیازمند نیروی ماهر و کارگر ساده هستند.

به گزارش ایلنا از یزد، محمدرضا فلاحتی در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در تابستان سال جاری نسبت به سال گذشته اظهار داشت: نرخ بیکاری استان در تابستان سال جاری ۷.۷ درصد بود که نسبت به مشابه سال گذشته که ۱۳.۶ درصد بود، شاهد کاهش آن بودیم.

وی افزود: بیشترین متقاضی کار در استان را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند و بالاترین نرخ بیکاری مربوط به بانوان تحصیلکرده با آماری نزدیک به ۹ درصد است.

فلاحتی با بیان اینکه بسیار از واحد‌های تولیدی در استان برای طرح توسعه خود نیاز به نیروی ماهر، فنی و کارگر ساده دارند، تاکید کرد: باید نگاه فارغ التحصیلان و افراد بیکار نسبت به کار تغییر کند.

وی بیان داشت: بسیاری از این افراد با تغییر نگرش به کار و دوری از پشت میزنشینی می‌توانند در واحد‌های تولیدی با رعایت حفظ شأنشان مشغول به کار شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تاکید بر اینکه دوره‌های مشاوره و توجیهی برای فرزندان شاهد و ایثارگر باید برگزار شود تا آن‌ها با شرایط کار و خواسته‌های کارفرما آشنا شوند گفت: در عین حفظ جایگاه و شأن فرزندان ایثارگر، فرصت‌های شغلی مناسبی در واحد‌های تولیدی استان برای این عزیزان وجود دارد که آن‌ها می‌توانند با مشغول شدن در آنجا مهارت کسب کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه گفت: کارفرمایی که فرزندان ایثارگر را به کار بگیرد از معافیت بیمه‌ای سهم کارفرما برخوردار شده، همچنین ۷۵ درصد حقوق آن‌ها نیز تا ۱۸ ماه توسط بنیاد پرداخت می‌گردد.

حجت الاسلام عباس زارع با اشاره به اینکه مشوق‌های بسیار خوبی برای کارفرمایان و حتی سازمان‌های دولتی در این زمینه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: با تعامل و همکاری که بین این دو اداره وجود دارد می‌توان آمار قریب به هزار و ۴۰۰ فرزند شاهد و ایثارگر بیکار استان را به کمترین حد ممکن رساند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز